ه‍.ش. ۱۳۹۰ خرداد ۲۶, پنجشنبه

توصیه هایی برای پیشگیری از گرمازدگی !





کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت تاکید کرد:

برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان نباید منتظر شد تا تشنه بشویم و در مواقع تعریق شدید بدن، نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

آرزو دهقانپور با اشاره به اینکه نوع درمان گرمازدگی به شدت علائم بستگی دارد، اظهار داشت:

افراد برای پیشگیری از گرمازدگی و هنگامی که برای مدت طولانی در محیط گرم قرار می‌گیرند، بهتر است مایعات کافی بنوشند و قبل، حین و بعد از ورزش مایعات را فراموش نکنند.

وی افزود: در فصل تابستان نباید برای مصرف آب، منتظر تشنه شدن شد و در مواقع تعریق شدید نوشیدن آب، بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

به گفته دهقانپور، استراحت در ساعات گرم روز و محدود کردن ساعات قرارگیری در معرض آفتاب بهترین راهکار برای جلوگیری از گرمازدگی است.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت گفت:

افراد زمانی که در بیرون منزل هستند از کلاه های نقاب ‌دار با لبه پهن استفاده کنند و در هوای گرم لباسهای نازک، نرم و روشن بپوشند.

همچنین لباسهای پنبه‌ای برای فصل گرما بهترین نوع لباس هستند چون هم هوا از بین منافذ آن می‌گذرد و هم عرق بدن می‌تواند تبخیر شود.

وی ادامه داد : افراد در منزل پنجره‌ها را باز و یا از تهویه هوا استفاده کنند و بهتر است در هوای گرم غذای کم و سبک بخورند.

دهقانپور با اشاره به اینکه در بین روز و در مواقعی که هوا گرم و مرطوب است، نباید ورزش سنگین انجام داد، گفت:

در صورت اجبار به ورزش در هوای گرم، این کار باید با نرمش آغاز شده تا بدن با هوای گرم سازگار شود و حتی‌الامکان در صبح یا عصر که هوا خنک‌تر است ورزش انجام شود.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:

افرادی که دارو مصرف می‌کنند باید با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنند تا مصرف این داروها درتنظیم دمای بدن اختلال ایجاد نکند.

نقل از : مهر

هیچ نظری موجود نیست: