۱۳۸۷ تیر ۲۲, شنبه

هندوانه اثراتی مشابه وایاگرا دارد



دانشمندان مي‌گوبند : هندوانه مي‌تواند اثراتي مشابه وياگرا داشته باشد.

به گزارش آسوشيتدپرس محققان در تگزاس آمريکا مي‌گويند هندوانه ماده‌اي به نام سيترولين دارد که با ايجاد ماده‌اي در بدن ديواره رگ‌ها را شل مي کند که مشابه اثري است که وياگرا در عروق مردان ايجاد مي‌کند و ناتواني آنها برطرف مي‌کند.

سيترولين که در گوشت و پوست هندوانه وجود دارد، هنگامي که در مقادير زياد خورده مي‌‌شود، در نتيجه تاثير آنزيم‌هاي بدن به آرژينين بدل مي‌شود که اسيدآ‌مينه‌اي است که براي قلب و عروق خوني و دستگاه ايمني سودمند است.

آرژينين توليد اکسيد نيتريک را که باعث شل‌شدن ديواره عروق مي‌شود تشديد مي‌کند، يعني يعني همان اثري که داروي وياگرا از طريق آن اختلال مردان را برطرف مي‌کند و شايد حتي از آن پيشگيري مي‌کند.

اکسيد نيتريک همچنين به درمان آنژين قلبي،فشار خون بالا، و ساير مشکلات قلبي- عروقي هم کمک مي‌کند.

به گفته اين پژوهشگران هندوانه ممکن است مانند واياگرا تاثيري اختصاصي در يک عضو نداشته باشد، اما خوردن آن راهي مناسب براي شل کردن عروق خوني است.

آنها همچنين هشدار مي‌دهند که افراد نبايد انتظار داشته باشند که مشکلات جنسي‌شان با خوردن هندوانه حل شود و گرچه اين اثر هندوانه جالب است، اما نمي‌تواند جانشين درمان‌هاي پزشکي شود.

بيشتر سيترولين هندوانه در پوست آن قرار دارد و به خصوص هندوانه‌هاي زرد حاوي سيترولين بيشتري هستند.

اين نکته را هم بايد در نظر داشت براي رسيدن مقدار کافي سيترولين به بدن در حدي که ميزان آرژينين را بالا ببرد، بايد حدود شش فنجان هندوانه بخوريد اما در اين صورت بايد مراقب باشید چون هندوانه ادرارآور است.

/سلامتیران

هیچ نظری موجود نیست: