۱۳۸۷ تیر ۲۱, جمعه

هشدار در مورد شیوع نوعی بیماری ویروسی جدید در کشور




رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با هشدار به شیوع نوعی بیماری ویروسی در هفته های اخیر در کشور ، گفت : بهترین راه پیشگیری از این بیماری ویروسی ،‌ شستشوی مرتب دست است .

دکتر ایرج خسرونیا با اشاره به شدت گرفتن گرما و افزایش میزان آلودگیها و مسمومیتهای غذایی گفت : در هفته های اخیر برخی هموطنان به علت نوعی بیماری ویروسی که با اسهال، استفراغ، سرگیجه ، تب و ضعف عمومی بدن همراه است به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
وی افزود: خوشبختانه این بیماری ویروسی در مدت دو تا سه روز خودبخود بهبود می یابد اما لازم است در این مدت کمبود آب و املاح بدن با سرمهای خوراکی ، نوشیدنی ها و غذای سبک برطرف شود ،‌ اما ضعف ناشی از آن مانع از حضور افراد در محل کار می شود .
خسرونیا گفت: خانواده ها باید با دقت در سلامت غذا و آب مصرفی سالمندان و کودکان و همچنین حفظ بهداشت فردی آن ها از بروز این بیماری دراین گروه های سنی پیشگیری کنند زیرا در صورت ابتلا شدت علائم و عوارض آن در آن ها شدیدتر است و اغلب منجر به بستری شدن آنها می شود .
وی راه ورود این بیماری را به بدن از طریق آب و مواد خوراکی و همچنین دستهای آلوده دانست و گفت : در این بیماری ویروسی پروتئین ، آب و املاح بدن دفع می شود و در نتیجه ضعف عمومی ناشی از آن زیاد است .

/واحد مرکزی خبر

هیچ نظری موجود نیست: