۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

بهترين زمان براي مصرف شير : آيا مي دانيد بهترين زمان براي مصرف شير چه موقع است؟ صبح ،ظهر یا شب؟

آيا مي دانيد بهترين زمان براي مصرف شير چه موقع است؟
صبح ،ظهر یا شب؟

یك متخصص تغذیه می گوید: مصرف شیر در وعده صبحانه بی حالی، بی حوصلگی و عصبانیت را كاهش می دهد.
"سید ضیاءالدین مظهری" افزود: نوشیدن شیر در وعده صبحانه كه مهمترین وعده غذایی تلقی می شود بی حالی، بی حوصلگی و عصبانیت را كاهش می دهد.
وی گفت: برای داشتن خواب آرام، پردامنه و آماده سازی مغز برای یادگیری بیشتر و یادآوری آسان تر می توان یك لیوان شیر، یك عدد سیب، هویج، یك دانه خرما و یك قاشق مرباخوری عسل قبل از خواب مصرف كرد.
این متخصص تغذیه گفت: برای خواب بهتر می توان از مخلوط آب كاهو و سیب استفاده كرده و آرامش را برای خود فراهم ساخت یا از سایر فرآورده های لبنی مثل ماست و دوغ استفاده كرد.
مظهری افزود: ظرفیت، توان یادگیری، هوش و استعداد زمینه ارثی دارد ولی عوامل مختلف طبیعی به خصوص نوع، مقدار، كیفیت مواد خوراكی روزمره، تناسب، تعادل و تنوع در تمام دوران زندگی بر قدرت فعالیت های مغز تأثیرگذار است.
مظهری اضافه كرد: بدن افراد با طلوع و غروب آفتاب تنظیم می شود. مصرف هرچه بیشتر كربوهیدرات های تصفیه شده موجب اختلال در ریتم بیولوژیكی یا ساعت درونی بدن می شود و آنزیم ها و هورمون های ساخت و ساز در روز را فعال می سازد.
وی افزود: انواع شیرینی، كیك، آب نبات، نوشابه یا آبمیوه های شیرین شده، قهوه، كاكائو، سطح گلوگز خون را افزایش می دهند و موجب تحریك و ترشح بیشتر انسولین می شوند كه با سرازیر شدن انسولین به جریان خون، سرعت انتقال گلوكز به درون سلول ها بیشتر می شود.
این متخصص تغذیه اضافه كرد:
سرعت انتقال گلوكز به درون سلول ها موجب افت سطح قند خون می شود كه كاهش فشار خون را به همراه دارد و فرد را دچار خواب آلودگی، كم طاقتی، بی حوصلگی، ولع بیشتر به خوردن مواد قندی می كند و این موضوع نه تنها باعث كاهش یادگیری می شود بلكه زمینه چاقی و افزایش وزن را نیز در فرد ایجاد می كند.

منبع : farsnews.com

هیچ نظری موجود نیست: