۱۳۹۱ اردیبهشت ۸, جمعه

خانواده‌ها به سمت تک فرزندی روي آورده‌اند !

رئیس مرکز سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت:
بالاتر رفتن سن ازدواج، فاصله زمان ازدواج تا بارداری و رواج فرهنگ تک فرزندی خطراتی است که سلامت، خانواده، جمعیت و نسل آینده کشور را تهدید می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمد اسماعیل مطلق افزود: وزارت بهداشت به مقوله سلامت جمعیت و خانواده از دیدگاه سلامت محوری و از ابعاد مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اخیراً سلامت معنوی نگاه می‌کند.
وی گفت: مسئله‌ای که طی سالهای اخیر با آن مواجه هستیم، بالارفتن سن ازدواج است که در برخی استانها به سن 27 سال رسیده و در کل کشور میانگین سن ازدواج 25 سال است که سن بالایی است و باید حتماً پایین بیاید.
مطلق ادامه داد: مشکل بعدی این است که بعد از ازدواج بسیاری از زوجها تا چندین سال اقدامی برای بارداری انجام نمی‌دهند و فاصله ازدواج تا بارداری در کشور زیاده شده است در حالی که باید در فاصله کمی بعد از ازدواج بارداری صورت بگیرد تا سلامت خانواده حفظ شود.
مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت افزود:
موضوع نگران کننده بعدی است که خانواده‌ها به سمت تک فرزندی رو آورده‌اند که این مسئله در آینده به سلامت روحی- روانی، اجتماعی و معنوی نسل آینده آسیب می‌زند.‌
وی گفت:
تحقیقاتی که در کشورهای دیگر و سازمان بهداشت جهانی انجام شده نیز نشان داده است که تک فرزندی برای سلامت خانواده‌ها و جامعه عوارضی دارد به همین علت توصیه ما به مردم این است که برای داشتن خانواده سالم و شاداب 2 یا 3 فرزند داشته باشند.

گزارش فارس

هیچ نظری موجود نیست: