۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

دکتر "پردیس ثابتی"، استاد دانشگاه هاروارد، یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان

دکتر "پردیس ثابتی"، استاد دانشگاه هاروارد، اخیرن به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین‌المللی Creators Synectics معرفی شده‌است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال ۲۰۰۷، پردیس ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نوابغی که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» عنوان کرده‌است.
او سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسه پزشکی دانشگاه "هاروارد" آمریکا فارغ التحصیل شده‌است

اطلاعات کلی :
متولد: ۲۵دسامبر ۱۹۷۵
۱۳۵۴
تهران، ایران
محل زندگی: اهل فلوریدا و ساکن ماساچوست
ملیت : ایرانی-آمریکایی
رشته فعالیت : زیست شناس
ژنتیک تکاملی
اپیدمیولوژی ژنتیک
زیست شناسی محاسباتی
انسان شناسی زیستی
بیوانفورماتیک
ژن شناسی پزشکی
محل کار:دانشگاه هاروارد
مؤسسه فناوری ماساچوست

جوایز:
Rhodes Scholarship
وی هم اکنون استاد دانشگاه هاروارد است.

تحقیقات :
ثابتی به‌دنبال درک روشنی از چگونگی تکامل ژنوم انسانی است، و تیم همراهش در جریان مطالعاتی که نتایج آنها در شماره اخیر نشریه نیچر منتشر شده‌است
به طور مثال تغییراتی را در دی ان آ مردم آفریقای غربی شناسایی کرده‌است که به نظر می‌رسد با ابتلا به تب Lassa در ارتباط است.
این محقق ایرانی-آمریکایی همچنین تغییراتی را در دو ژن جمعیت آسیایی‌ها شناسایی کرده‌است که در شکل گیری غدد ریز مویی و غدد تولید کننده عرق بدن نقش دارد.
تحقیقات وی در خصوص تکامل انسانی در طیف وسیعی از نشریات معتبر علمی و تحقیقاتی جهان نظیر نیچر و ساینس منتشر شده‌است. دکتر ثابتی که تاکنون بالغ بر ۲۰ اثر علمی و تحقیقاتی را به رشته تالیف درآورده‌است.

موفقیت‌ها :
ثابتی سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده‌است.
وی بعنوان یکی از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده‌است.
پردیس ثابتی اخیرا نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین‌المللی Creators Synectics معرفی شده‌است.
این گروه بین‌المللی پردیس ثابتی را از محققان برجسته دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد، آکسفورد و ام آی تی را به عنوان چهره چهل و نهم معرفی کرده‌است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نوابغی که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» عنوان کرده‌است.

فعالیتهای هنری :
پردیس ثابتی، خواننده یک گروه آلترناتیو راک به نام هزار روز (به انگلیسی: Thousand days) نیز می‌باشد که تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌است.
نقل از : ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

هیچ نظری موجود نیست: