۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

لپ تاپ‌های ده دلاری به بازار امد !


هند از طرح خود برای تولید و عرضه رایانه‌های قابل حمل /لپ تاپ / به بهای تنها ده دلار با هدف بهبود مهارت‌های میلیونها دانشجو در سراسر این کشور خبر داد.
تولید رایانه‌های قابل حمل ارزان قیمت بخشی از طرح دولت هند به شمار می‌رود که اجرای ان روز سه شنبه از شهر تیروپاتی در جنوب این کشور اغاز شد. جزییات مشخصات این رایانه هنوز اعلام نشده است با این حال وزیر اموزش عالی هند اعلام کرده است این رایانه‌ها طی شش ماه اتی عرضه خواهند شد.
وی در مصاحبه با نشریات هند گفت این رایانه در حال حاضر در مرحله ازمایش قرار دارد و زمانی که این مرحله با موفقیت به پایان رسید تولید ان در سطح تجاری اغاز خواهد شد.
وی گفت بهای این رایانه‌ها تنها ده دلار است و اگر والدین بخواهند به فرزندان خود هدیه بدهند به راحتی می‌توانند انرا خریداری کنند.
براساس اطلاعات منتشر شده این رایانه دو گیگا بایت حافظه خواهد داشت و قابلیت اتصال به اینترنت وایرلس یا بی سیم را دارد با این حال مسئولان هندی هنوز این رایانه در به طور رسمی به نمایش نگذاشته اند و تاکنون اطلاعاتی درباره تولید و اینکه چرا بهای ان اینقدر پایین است ارائه نکرده اند.
دولت هند پیش از این نیز طرحی چهل و شش میلیون روپیه‌ای //حدود یک میلیارد دلار// برای توسعه دسترسی مناطق روستایی این کشور به اینترنت اجرا کرده است.
این رایانه قابل حمل بخشی از طرح گسترده دولت هند برای افزایش شمار دانشجویان این کشور و ایجاد مهارتهای علمی و فنی لازم در انها با هدف تقویت رشد اقتصادی این کشور به شمار می‌رود.
دهلی نو پیش از این با طرح یک دانشمند امریکایی موسوم به طرح هر کودک یک لپ تاپ برای صادرات رایانه‌های قابل حمل ارزان قیمت به هند مخالفت کرده بود.
این رایانه‌ها قرار بود به بهای یکصد دلار در هند به معرض فروش گذاشته شود با این حال هند شفافیت نداشتن برنامه‌های مالی این طرح را علت اصلی مخالفت با این طرح اعلام کرده بود.
منبع : iribnews.ir

هیچ نظری موجود نیست: