۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

کوکایین ارزان تر می شود !


آژانس مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل می گوید قاچاقچیان با یافتن راههای جدید برای انتقال مواد مخدر از طریق آفریقای غربی و کشورهای بالکان، موجب کاهش بیشتر بهای کوکایین در اروپا خواهند شد.
سازمان بین المللی کنترل مواد مخدر (INCB) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که آفریقای غربی به مرکز مهمی برای انتقال و قاچاق مواد مخدر از آمریکای جنوبی تبدیل شده است.
مقامات این سازمان در بریتانیا هفته گذشته اعلام کردند که قیمت کوکایین در ده سال گذشته به نصف رسیده است و در صورتی که از تولید آن جلوگیری نشود بهای آن باز هم پایین تر خواهد آمد.
طبق گزارش این سازمان یکی دیگر از دلایل افت بهای کوکایین، افزایش تولید آن در کلومبیا، پرو و بولیوی است. این سازمان همچنین گفته است که حجم زیادی از کوکایین در اروپای شرقی و آفریقای غربی که مسیرهای جدید قاچاق هستند نگهداری می شود.
در گزارش سالانه این سازمان آمده بزرگترین تهیه کنندگان کوکایین در آمریکای جنوبی، مسیر قاچاق خود را از دریای کارائیب و آتلانتیک شمالی تغییر داده اند تا با ماموران دریایی بریتانیایی و آمریکایی برخورد نکنند.
به گفته این سازمان اگر هرچه زودتر مانع از قاچاق مواد مخدر از این کشورها نشویم و تولید آن رامتوقف نکنیم کوکایین بیش از بیش ارزان می شود.
از دیگر بخش های مهم این گزارش می توان به نکات زیر اشاره کرد:
گروه های جنایتکار با تاسیس شرکت های ساختگی مواد لازم برای تولید مواد مخدر از جمله آمفتامین و اکستاسی را تهیه می کنند.
کانادا به بزرگترین منبع اکستاسی در شمال آمریکا تبدیل شده است و یکی از مهمترین تهیه کنندگان آن در آسیا به شمار می رود.
زراعت خشخاش در افغانستان کاهش یافته است اما این کشور هنوز بیش از 90 درصد از تریاک جهان را تولید می کند.
داروخانه های اینترنتی که بدون مجوز مشغول به کارند، بدون تصدیق پزشک دارو های قلابی می فروشند.

هیچ نظری موجود نیست: