۱۳۸۷ بهمن ۱۸, جمعه

گزارش هنری: ستارگان برای شرکت در مراسم اهدای جوایز اسکار آماده می شوند


مایک اوسالیوان، خبرنگار صدای آمریکا، لس آنجلس : ستارگان نامزد جوایز اسکار امسال که اخیرا در یک ضیافت ناهار و بحث و گفتگو در باره چگونگی برگزاری مراسم ۲۲ فوریه دورهم جمع شدند کم کم خود را آماده حضور و شرکت در این مراسم می کنند . مسابقه برای دریافت مجسمه طلائی اسکار بین بازیگران قدیمی و نیز چهره های جدید هالیوود از سالیان پیش یک مسابقه هیجان انگیز و سرنوشت ساز بوده است.کیت وینسلت که امسال برای بازی در فیلم کتابخوان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن سال است تا کنون ۶ بار نامزد اسکار شده است اما تا کنون نتوانسته است این جایزه را به دست آورد. کیت وینسلت می گوید:« من تا بحال چندین بار اینجا بوده ام و این مسابقه را باخته ام تا جایی که امروز احساس می کنم اگر یک بار دیگر هم ببازم به خوبی می توانم از عهده آن بر بیایم و آن را قبول کنم. یعنی آن لحظه خونسردی، شکیبایی و خوشرویی لازم را پیدا کرده ام که وقتی نام دیگری به جای نام خودم را به عنوان برنده می شنوم خودم را نبازم.» برخی دیگراز نامزدهای جوایز اسکار امسال عبارت اند از آنجلینا جولی برای بازی در نقش اول فیلم بچه عوضی به کارگردانی کلینت ایستوود، آن هاتووی برای بازی در فیلم درام راشل ازدواج می کند، فرانک لانجلا برای بازی در نقش رییس جمهور پیشین آمریکا، ریچارد نیکسون در فیلم فراست /نیکسون و شاون پن برای بازی در نقش یک فعال حقوق همجنسگرایان در فیلم میلک بوده است. مریل استریپ، بازیگر قدیمی سینما برای بازی در فیلم « شک» درباره مسئله سوء استفاده جنسی از کودکان در یک کلیسای کاتولیک و فیلیپ سیمور هافمن برای بازی نقش مکمل مرد در همین فیلم، نامزد دریافت جوایز اسکار هستند. هم چنین هیث لجر بازیگر درگذشته ای که برای ایفای نقش ژوکر در فیلم بتمن شوالیه تاریکی نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش مکمل مرد شده است. کیت وینسلت شگفتی خود را از این مجموعه از بازیگران برجسته سینما که در مسابقات امسال با هم رقاب می کنند این گونه بیان می کند: « امسال برجسته ترین و مطرح ترین بازیگران زن و مرد سینمای امروز، بهترین بازی های خود را ارائه داده اند و برای من ، جزئی از این جامعه جهانی سینمایی بودن خود افتخاری محسوب می شود.» میکی رورک، بازیگری که در نقش یک کشتی گیر به رینگ بازگشته نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را به خود اختصاص داده است از بازگشت خود پس از سال ها دوری از صحنه فیلمسازی می گوید:« من یک فرصت دیگر پیدا کردم که پس از ۱۴ سال بیکاری یک بار دیگر در صحنه بازیگری فیلم مطرح شوم. این واقعا برای من یک شانس دوباره محسوب می شود.» تاراج هنسون، بازیگر نامزد دریافت جایزه نقش مکمل زن برای بازی در فیلم وضعیت غریب بنجامین باتن، ده سال است که در هالیوود به کار بازیگری اشتغال دارد و این نخستین بار است که به نامزدی جوایز اسکار می رسد. برد پیت نیز برای بازی در همین فیلم با شاون پن و فرانک لانجلا برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال رقابت می کند. هنسون می گوید: « وقتی تصیم گرفتم به کار بازیگری سینما روی بیاورم خیلی ها به من گفتند عقلم را از دست داده ام! مادرم به من گفت که تمام عمر گرسنگی و بی پولی خواهم کشید اما این آرزویی بود که من مصمم بودم به آن دست پیدا کنم.» رابرت داونی جونیور، یکی از بازیگران نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگرنقش مکمل مرد، با ایفای نقش یک بازیگر از خود راضی در فیلم کمدی « رعد و برق استوایی» معتقد است نامزد اسکار برای ایفای یک چنین نقشی احتمالا بهترین راه به دست آوردن اسکار نمی باشد:« من موقع خواندن فیلمنامه این فیلم هرگز به خودم نگفتم اوه...این یک جایزه اسکار برایت به همراه دارد!» پنه لوپه کروز که برای بازی در آخرین فیلم وودی آلن به نام ویکی، کریستینا، بارسلونا به نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن دست یافته است می گوید: « من فقط خوشحالم که توانسته ام به نامزدی اسکار برسم، برد و باخت آن برایم اهمیت چندانی ندارد.» پنه لوپه کروز، بازیگر اسپانیایی تبار پیش از این در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار بوده است. کروز می گوید:« من آدم بسیار خوش شانسی هستم که می توانم از طریق شغلی که تا این حد دوست می دارم زندگیم را بگذرانم . شغلی که از بچگی به آن علاقه داشتم. برای من برد وباخت اسکار اصلا اهمیت ندارد. من فقط می خواهم از تمام لحظات این زندگی پرهیجان لذت ببرم.» جوایز اسکار امسال در روز ۲۲ فوریه طی مراسمی در لس آنجلس به برندگان آن اهدا خواهد شد.
http://www.voanews.com/persian/2009-02-05-voa16.cfm

هیچ نظری موجود نیست: