۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

چگونه تا صد سالگی زنده بمانیم


با پیشرفت‌های پزشکی، عادات غذایی بهتر، سیگار نکشیدن، احتمال زندگی کردن تا مرز صد سالگی وجود دارد. در زیر راههایی برای این شانس نشان داده شده است:
رژیمی را دنبال کنید که سلامت قلب را تضمین کند :
یک رژیم مدیترانه‌ای بهترین انتخاب برای سالم زیستن و جلوگیری از بیماریها می‌باشد. در لیست کشورها که نمایانگر طول عمر متوسط می‌باشد، فرانسه، ایتالیا، یونان، اسپانیا و اسرائیل جزء 25 کشور اول هستند، ایالات متحده در ردیف 45 قرار دارد. رژیم مدیترانه‌ای غنی از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، روغن زیتون، ماهی و همه لوبیاها و کمترین مقدار غذاهای کنسروی و فراوری شده می‌باشد. تحقیقی نشان می‌دهد که این رژیم خطر بیماری قلبی و عروقی را بیشتر از هر رژیم دیگری کاهش می‌دهد و رژیمی با مقدار مصرف چربی پایین می‌باشد.
روزنامه بخوانید :
افراد صد ساله بیشتر درگیر وقایع جاری می‌شوند و علاقه خاصی به اتفاقات دوروبر خود نشان می‌دهند و به جهان پیرامون خود توجه دارند. قطع رابطه با مردم، انزوا طلبی مقدمه شروع پیشرفت و سوء عملکرد انسان می‌شود. ارتباط با جهان اطراف خود و توجه به جریان‌های در حال وقوع، مغز شما را فعال نگه می‌دارد و هدفمند بودن شما را تقویت می کند.
بچه دار شوید :
بچه دار شدن- به ویژه اگر خانم هستید- به افزایش طول عمر شما کمک می‌کند. در حقیقت، بچه‌دار شدن شانس هر زنی را برای زندگی تا 100 سالگی، چهار برابر می‌کند. تحقیقات موید این مطلب هستند که مردانی که پدر می‌شوند (مخصوصا در سنین جوانی) بیشتر عمر می‌کنند.
بنوشید :
مطالعات مشخص می‌کنند که نوشیدن آشامیدنی‌های خاص- به ویژه چای (بیشتر از 4 فنجان در روز) سبز یا سیاه- باعث افزایش طول عمر می‌شود. افرادی که چای می‌نوشند کمتر از دیگر افراد در اثر بیماری قلبی و عروقی یا دیگر عوامل از دنیا می‌روند. قهوه یکی دیگر از نوشیدنی‌های سالم می‌باشد که نوع ملایم آن در جلوگیری از دیابت، سنگ کیسه صفرا، بیماری پارکینسون، سنگ کلیه، سیروز و حتی بیماری قلبی مفید است.
مراقب اندازه کمر خود باشید :
تعداد افراد صد ساله کم می‌باشد. و تعداد صد ساله چاق هم انگشت شمار است. یکی از شاخص‌ها برای افزایش طول عمر، خوش هیکلی و داشتن کمر باریک می‌باشد. اگر جزء افرادی هستید که چربی زیادی را در شکم خود نهفته‌اید، باید برای آن چاره‌ای بیندیشید، چرا که چاقی عامل بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت می‌باشد.
ازدواج کنید :
افراد مجرد کمتر از افراد متاهل، تمایل به ادامه زندگی دارند. تحقیقی در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه نشان داد که احتمال مرگ افرادی که اصلا ازدواج نمی‌کنند و مرگ زودتر به سراغ آنها می‌یابد 58 درصد بیشتر از افرادی است که ازدواج می‌کنند. و احتمال مرگ زودرس افرادی که طلاق می‌گیرند 27 درصد بیشتر از افراد متاهل می‌باشد.

ایمان داشته باشید :
تحقیقات نشان می‌دهند که مردانی که کشیش هستند و زنانی که راهبه هستند از جمله کسانی هستند که بیشترین طول عمر را دارند. اگر چه دلایل هنوز مشخص نیستند، تعداد افرادی که صد ساله و دارای دین و مذهب بوده اند بیشتر است.

مزرعه بخرید :
اگر همیشه داشتن یک مزرعه جزء رویاهای شما بوده است، از همین الان اقدام کنید و مزرعه یا باغی را خریداری کنید. زندگی در روستا باعث افزایش طول عمر می‌باشد (در مقایسه با زندگی شهری).
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

هیچ نظری موجود نیست: