۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

عابران هم جریمه می شوند


رییس اداره اجراییات راهنمایی و رانندگی از در نظرگرفتن جریمه برای عابران پیاده متخلف خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس اگر عابران پیاده به قوانین احترام نگذارند جریمه خواهندشد...

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ علیرضا جهانگیری امروز یكشنبه در جمع خبرنگاران همچنین با اعلام اعمال مبالغ جدید جرایم رانندگی از هفته آینده گفت:‌ از 10 اسفند مصوبه هیئت دولت درباره تخلفات تجاوز از سرعت مجاز و اقدام به حركات نمایشی اجرا می‌شود. در ایام نوروز نیز خودروهایی كه بیش از 300 هزار تومان خلافی دارند، توقیف می‌شوند.
باتوجه به شروع تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای تفریحی هنگام رانندگی رعایت حقوق فردی و عمومی یك وظیفه است.
وی گفت: بر اساس این مصوبه میزان جریمه رانندگی تجاوز از سرعت مجاز تا 10كیلومتر در ساعت در شهرهای بزرگ و جاده‌ها كماكان 200هزار ریال و سایر شهرها همچنان 70 هزار ریال است.
سرهنگ جهانگیری با اشاره به اینكه سرعت مجاز در بزرگراه‌های كشور 120 كیلومتر در ساعت است گفت: جریمه تجاوز از سرعت مجاز بیش از 10كیلومتر در شهرهای بزرگ و جاده‌های كشور 300 هزار ریال و سایر شهرها 150هزار ریال است.
رئیس اداره اجرائیات راهور افزود: ‌هر گونه حركات نمایشی با خودرو مانند دورزدن درجا، لایی كشی، حركات آكروباتیك در سطح راه‌ها و خیابان‌ها در شهرهای بزرگ و جاده‌های كشور350 هزار ریال و یك هفته توقیف خودرو در سایر شهرها 200 هزار ریال و 3 روز توقیف خودرو است.
سرهنگ جهانگیری گفت: مأموران پلیس در اعمال مقررات و كنترل تخلف‌ها قاطعیت همراه با ادب و مهربانی را سرلوحه قرار می‌دهد.
سرهنگ جهانگیری از هموطنانی كه قصد سفر نوروزی دارند خواست تا نسبت به دریافت خلافی اقدام كنند و اظهار داشت: رانندگان در سفرهای نوروزی علاوه بر مدارك قانونی باید تخلف‌ها خود را نیز پرداخت كرده باشند. در صورتی كه میزان جریمه‌ها از 300 هزار تومان بیشتر باشد خودرو توقیف شده و تا زمان پرداخت جریمه‌ها اجازه حركت داده نخواهد شد.
وی افزود: هدف پلیس از این اقدامات ایجاد آرامش در سفر، تأمین امنیت و آسایش برای آحاد جامعه است.

وی گفت: در سفرهای نوروزی تمام تخلفات حادثه ساز در جاده‌های كشور در سامانه اجرائیات ثبت و جزء سوابق تخلفات رانندگان در سیستم اجرائیات برای بهره‌برداری‌های بعدی قرار می‌گیرد.
گزارش خبرگزاری فارس

هیچ نظری موجود نیست: