۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

مافیای ایتالیا به تلفن اینترنتی متوسل شد


تبهکاران ایتالیایی برای فرار از شنود مکالمات تلفنی خود توسط پلیس به استفاده از تلفن های اینترنتی روی آورده اند.
افسران پلیس در میلان ایتالیا می گویند تبهکاران سازمان یافته و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر و گروه های فحشا به استفاده از تلفن اینترنتی اسکایپ روی آورده اند که این امر به سرخوردگی پلیس منجر شده است.
پلیس می گوید صاحبان اسکایپ از ارائه اطلاعات در مورد سیستم تلفن اینترنتی خود به پلیس خودداری می کنند.
پلیس این کشور طی سال های اخیر به طور گسترده به شنود مکالمات تلفنی دست زده است.
اینک پلیس مالیات و گمرک ایتالیا در این باره هشدار داده اند.
آنها گفتگوی یک مظنون به قاچاق کوکائین را شنیدند که به طرف مقابل می گفت برای دریافت جزئیات درباره محموله دو کیلویی کوکائین از اسکایپ استفاده کند.
طی سال های اخیر مقامات دادستانی ایتالیا بیش از پیش به شنود تلفنی روی آورده اند.
بازرسان می گویند شنود مکالمات تلفنی به یک امر ضروری برای پلیس تبدیل شده است. پلیس سالانه میلیون ها دلار برای مبارزه با جرم و جنایت خرج می کند و برای این کار به شنود مکالمات تلفن های تابت و همراه (موبایل) پرداخته است.
اما قانون مربوط به شنود تلفن ها ممکن است تغییر کند.
سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر دولت راستگرای ایتالیا لایحه ای را آماده کرده که طبق آن شنود مکالمات تلفنی تنها در مواردی که مختص به جرایم جدی و سنگین است، امکان پذیر می شود.
گزارش جرم و جنایت ها در ایتالیا عمدتا بر پایه شنود مکالمات تلفنی صورت می گیرد و سیاستمداران برجسته این کشور از جمله آقای برلوسکونی بارها از انتشار محتوای مذاکرات تلفنی خصوصی خود شرمسار شده اند.
لایجه مورد نظر دولت ایتالیا با مخالفت هایی در این کشور مواجه شده است. روزنامه نگاران و قضات بلندپایه این کشور در زمره مخالفان قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست: