۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

لباس قدرت، یا لباسی که قدرت شما را ۱۰ برابر می کند !



یک مرد ژاپنی که از کمر به پایین فلج است، قصد دارد در یک اقدام جاه طلبانه برای کوهنوری به نورماندی فرانسه برود. او این کار را به یاری یک لباس روباتیک انجام خواهد داد.

در آنجا یکی از دوستان کوهنورد «شیجی اوچیدا»ی ۴۹ ساله با به تن کردن یک اسکلت خارجی سایبرنتیک که توان شخص را ده برابر می کند، وی را بر پشت خود حمل خواهد کرد و از کوه سنت میشل که یک مکان میراث فرهنگی جهانی است، بالا خواهد برد.

اوشیدا، ۲۸ سال پیش پس از یک تصادف رانندگی، توان حرکت را از دست داد، اما فناوری به نام HAL که مخفف عضو کمکی مرکب یا Hybrid Assisted Limb است، اوضاع را برای او تغییر خواهد داد

در تصاویر این پست، یک دانشحوی دانشگاه تسوکوبا را می بینید که همین لباس خارجی را بر تن کرده است.

سایبرنتیک، دانشی است که در ژاپن بسیار مورد توجه است، طوری که یکی از شرکت های ژاپنی مدتی است که لباس های سایبرنتیکی به صورت انبوه می سازد که حرکات کاربر خود را تقویت می کنند و بر نیروی او می افزایند.

وقتی کسی می خواهد حرکت کند، پیام های عصبی از مغز او به عضلاتش ارسال می شوند. پیام های عصبی ضعیف از طریق حسگرهایی که به پوست متصل هستند، قابل تشخیص هستند که از طریق آنها می توان عضو مصنوعی خارجی را همزمان با حرکت طبیعی بدن فعال کرد.

این لباس ها تنها برای کمک به آدم های ناتوان طراحی نمی شوند، مثلا در آمریکا تلاش های زیادی برای طراحی و تولید انبوه لباس های مشابه که بر قدرت نظامیان یا امدادگران می افزایند، در حال انجام است.

.shegeftangiz

هیچ نظری موجود نیست: