۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

آهنگ هايي كه هرگز فراموش نمي شوند !


آبر اساس یك پژوهش جدید، كودكان قادرند آهنگ هایی را كه در دوران جنینی در رحم مادر شنیده اند؛ به خاطر بیاورند.

دانشمندان در تحقیقات خود، سه هفته پیش از وضع حمل برای مادران باردار آهنگ های خاصی را پخش كرده و كودكان آنها را یك ماه پس از تولد مورد آزمایش قرار دادند.

ضربان قلب این نوزدان در زمان شنیدن آهنگ هایی كه در زمان جنینی در رحم مادر شنیده بودند، به نسبت آهنگ های ناشنیده كاهش چشمگیری داشت.

این یافته ها درك دانشمندان را از تاثیرات صداهای شنیده شده در رحم از جمله چگونگی یادگیری درك گفتار توسط كودكان افزایش می دهد.

در این پژوهش، محققان دانشگاه دسكارتس پاریس از 50 مادر باردار خواستند تا روزی دوبار به ملودی نزولی پیانو گوش بدهند.

هنگامی كه كودكان این مادران یك ماهه شدند، محققان به پخش این ملودی و همچنین یك ملودی 9 نتی صعودی پیانو در زمانی كه نوزادان خواب بودند پرداختند.

بطور میانگین، ضربان قلب كودكان در زمان پخش آهنگ آشنا تا 12 ضربه كاهش یافت، درحالیكه این كاهش در زمان پخش آهنگ ناآشنا فقط پنج تا شش ضربه بود.

بنا به گفته محققان این یافته ها نشان می دهد كه نوزادان نسبت به آنچه كه ممكن است صداهای آهنگین مادر خود باشد تا صدای زنان دیگر توجه بیشتری می كنند.

شنوایی انسان در سه ماه آخر جنینی در رحم مادر تكامل می یابد.

در پنج هفته آخر پیش از تولد، پخش حلزونی گوش معمولا به مرحله تكامل رسیده است.

این محققان همچنین در یافته های خود كه در مجله پلوش وان به چاپ رسیده افزودند كه این تحقیقات بدین معنی نیست كه مادران باردار برای نوزادان درحال شكل گیری خود آهنگ پخش كنند.

چرا كه این امر ممكن است به شنوایی كودكان آسیب بزند.»

منبع : isna.ir

هیچ نظری موجود نیست: