۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

گرانترین مقصد گردشگری پولداران ایرانی !


بررسی پکیج تورهای خارجی و قیمت آنها نشان می دهد در میان تورهای گردشگری خارجی، کانادا، فرانسه، اسپانیا، برزیل و آمریکای لاتین در میان همه کشورهای دیگر که دفاتر خدمات مسافرتی ایرانی برای آنها پکیج تور تعریف کرده اند گرانتر هستند.
تور گردشگری کشورهایی مانند کانادا، فرانسه، اسپانیا، برزیل و آمریکای لاتین جزو گرانترین تورهای گردشگری خارجی است. آژانسداران می گویند تنها ایرانیانی با این تورها سفر می کنند که یا تاجرند و یا خیلی پولدار!

بررسی پکیج تورهای خارجی و قیمت آنها نشان می دهد در میان تورهای گردشگری خارجی، کانادا، فرانسه، اسپانیا، برزیل و آمریکای لاتین در میان همه کشورهای دیگر که دفاتر خدمات مسافرتی ایرانی برای آنها پکیج تور تعریف کرده اند گرانتر هستند. با این حال با وجود نزدیک شدن به فصل تابستان و رزرو تورهای خارجی برای این فصل از ایام پیک سفر، قیمت تورهای خارجی نسبت به نوروز تفاوت محسوسی نداشته است. اما در میان تورهای گردشگری خارجی که معمولا قیمت آنها از 500 هزار تومان به بالاست تور شهرهای اروپایی از همه تورهای گردشگری دیگر گرانتر است.

همچنین این نکته باید در نظر گرفته شود که قیمت تورهای خارجی به موارد متعددی بستگی دارد که بر اساسا آن قیمت تورهای نیز تغییر می کند. به عنوان مثال هرچه ستاره هتل و یا مدت تور بیشتر باشد به تبع آن قیمت پکیج تور نیز بیشتر می شود.

اما تور گردشگری کشورهای همسایه از همه کشورها ارزان تر است این تورها بیشتر از قیمت پایه 500 هزار تومان شروع می شوند و گاهی به یک و نیم میلیون تومان نیز می رسند.


کانادا 16 روزه بازدید از 8 شهر 11 میلیون و 500 هزار تومان اقامت در هتل 5 ستاره با سه وعده غذایی در روز و خدمات دیگر
کانادا 14 روزه بازدید از 6 شهر 8 میلیون و 500 هزار تومان اقامت در هتل 5 ستاره با صبحانه، پذیرش مسافران 30 سال به بالا و متاهل
دو مینیکن ایتالیا_ فرانسه 16 روزه بازدید از 4 شهر سه هزار و 170 یورو به علاوه سه میلیون و 195 هزار تومان اقامت در هتل 5 ستاره همراه با گشت ویژه و ناهار
آفریقای جنوبی 13 روزه بازدید از 4 شهر سه هزار و 690 یورو و دو میلیون تومان اقامت در هتل 5 ستاره همراه با گشت ویژه و ناهار
ژاپن 13 روزه بازدد از سه شهر سه میلیون و 290 یورو به علاوه دو میلیون تومان اقامت در هتل 5 ستاره گشت در سه شهر آن با ناهار
فرانسه +اسپانیا 12 روزه بازدید از 4 شهر 5 میلیون و 600 هزار تومان اقامت در هتل 4 ستاره، گشت ویژه در تمام شهرها


با این حال داشتن پرواز مستقیم یا غیر مستقیم، نوع پروازها و ستاره هتل و خدماتی که تورها ارائه می کنند، بر میزان قیمت تور تاثیر زیادی می گذارد. همچنین در کشورهای اروپایی معمولا تورهای یک هفته ای در هتلهای 4 ستاره یا 5 ستاره حدود 300 دلار تفاوت قیمت دارند.

اصغر توکلی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت ایرانگردی و جهانگردی به خبرنگار مهر می گوید: تعداد کمی از ایرانیان در این تورها ثبت نام می کنند چون برخی باید شرایط رفتن به یک کشور خارجی را داشته باشند به عنوان مثال کسی که گردش حساب ندارد اما کارخانه دار است نمی تواند برای تجارت به ژاپن سفر کند.

وی با اشاره به اینکه مردم از نظر میزان درآمد با یکدیگر متفاوت هستند اظهار کرد: برخی از گردشگرانی که با تورهای گران سفر می کنند یا پولدارند و یا تجار. برخی هم که جزو عامه مردم به حساب می آیند شرکت در این تورهای گردشگری را نمی پسندند.

وی با اعلام اینکه مردم عامه بیشتر گردش در کشورهای همسایه و یا دارای تورهای ارزان قیمت را می پسندند تصریح کرد: سفر به کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، ارمنستان و ترکیه در صدر کشورهای محبوب برای سفر ایرانیان است به نحوی که پیش بینی شده است امسال دو میلیون گردشگر از ایران به ترکیه می روند.

منبع : مهر

هیچ نظری موجود نیست: