۱۳۹۰ مرداد ۵, چهارشنبه

ماجرای مارمولک 80 سانتیمتری که باعث وحشت مردم شده بود !




مارمولك بزرگی كه در انباری یك منزل مسكونی در جنوب‌غرب تهران پنهان و موجب وحشت ساكنان آن شده بود، توسط ماموران آتش‌نشانی به دام افتاد.
یكی از افراد ساكن در خانه‌ای در محله بهاران تهران در تماس با سامانه 125 از وجود یك مارمولك بسیار بزرگ در انباری حیاط منزل شان خبر می‌دهد و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش نشانان ایستگاه 65 را برای به دام انداختن این جانور به محل حادثه اعزام می‌كند.
ناصر مهدوی‌كیان، كمك فرمانده آتش نشانان اعزامی، درباره جزئیات این حادثه اظهاركرد:
بنابرگفته شاهدان، این جانور كه به نظر می‌رسد بزمجه باشد، از حاشیه ریل راه‌آهن به داخل این خانه كه درمجاورت مسیر راه‌آهن بین شهری قرار دارد وارد و درانباری آن پنهان شده بود.
وی ادامه داد : آتش نشانان با استفاده از گاز كربن دی اكسید (CO2) این مارمولك را كه در میان وسایل انباری پنهان شده بود، به بیرون كشیدند.
مهدوی‌كیان در ادامه گفت : ماموران این مارمولك 80 سانتی متری را بدون این‌كه صدمه‌ای به آن وارد شود با خود به ایستگاه آوردند تا پس از بررسی لازم این جانور را برای مراقبت و نگهداری، به موزه حیات‌وحش "هفت‌چنار" بسپارند.
كمك فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل در پایان به شهروندان توصیه كرد در صورت مشاهده هرگونه جانوروحشی، موضوع را از طریق سامانه 125 به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند تا آتش نشانان، اقدام به جمع‌آوری و صید آن‌ها كنند؛
چراكه ممكن است این موجودات باعث بیماری افراد و یا صدمه به آنان بشوند.

هیچ نظری موجود نیست: