۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

سرماخوردگی برای همیشه درمان شد !


سرماخوردگی که اغلب در این ایام معمول است، به زودی به خاطره‌ای متعلق به گذشته تبدیل خواهد شد، زیرا دانشمندان روش جدیدی را یافتند که سیستم ایمنی بدن از آن برای مبارزه با ویروس‌ها استفاده می‌کند.
محققان سال‌های زیادی را برای یافتن درمانی برای سرماخوردگی شایع صرف کرده‌اند و به نظر می‌رسد هم‌اکنون موفق شده‌اند.
برای نخستین بار، دانشمندان موفق شدند آنتی‌بادی‌هایی را بیابند که حتی پس از ورود ویروس به سلول‌های سالم نیز می‌توانند فعالیت کنند.
این کشف بزرگ می‌تواند منجر به تولید نسل جدیدی از داروهای ضدویروسی شود که با عفونت‌ها از طریق تقویت و حمایت از سیستم دفاعی بدن فرد مبارزه می‌کنند.
محققان امیدوارند این دارو در اشکال مختلف قرص و پودرهای دارویی کمتر از یک دهه آینده در بازار در دسترس باشد و ده‌ها میلیون نفر را از ویروس‌هایی که منجر به ابتلا به نوع شایع سرماخوردگی می‌شود و برخی دیگر از بیماری‌های زمستانی به دور نگه دارد.
دکتر لئو جیمز، رئیس این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کمبریج دراین‌باره می‌گوید: پزشکان داروهای زیادی را برای درمان بیماری‌های باکتریایی در اختیار دارند اما تعداد داروهای ضدویروسی موجود بسیار کم است.
وی می‌افزاید: البته علیرغم آن‌که در مراحل اولیه هستیم و هنوز نمی‌دانیم آیا تمامی ویروس‌ها با این مکانیزم از بین رفته‌اند یا خیر اما از این‌که یافته‌هایمان راه‌های جدیدی را برای تولید داروهای جدید می‌گشایند، بسیار خرسندیم. البته برای افرادی که نمی‌خواهند تا ۱۰ سال Hینده صبر کنند راه‌حل دیگری نیز وجود دارد. طی پژوهشی که نتایج آن روز گذشته منتشر شده است، محققان امریکایی دریافته‌اند انجام فعالیت‌های منظم ورزشی به صورت روزانه، احتمال بروز سرماخوردگی را در افراد تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند شدت عوارض آن را نیز به میزان چشمگیری کاهش دهد. محققان امریکایی می‌گویند، ورزش و فعالیت روزانه به صورت موقتی تعداد سلول‌های سیستم ایمنی بدن که با جریان خون در بدن جریان دارند را افزایش می‌دهد.
گزارش باشگاه خبرنگاران/ نقل از تلگراف

هیچ نظری موجود نیست: