۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

5 روش برای به تاخیر انداختن پیری !


1. به همسرتان نزدیک تر باشید

تحقیقات نشان می دهد انجام روابط جنسی سبب به تاخیر افتادن پیری می شود. محققان با مطالعه بیش از 3500 فرد دریافتند انجام روابط جنسی منظم با همسر روند پیر شدن را کندتر می کند. رابطه جنسی به چند دلیل در این امر دخیل است.

یکی اینکه سبب می شود تا شما به همسرتان بیشتر محبت کنید و به او نزدیک تر باشید. دیگر تاثیرات جسمانی آن است. هنگام روابط جنسی، بدن هورمونی به نام DHEA ترشح می کند که با کاهش وزن و تقویت عضلات ارتباط دارد. مطالعات نشان می دهند تولید هورمون DHEA سبب کاهش فرآیند پیری می شود. انجام روابط جنسی منظم یکی از راه های پیشگیری و کاهش پیری است. در زنان رابطه جنسی سبب ترشح هورمون اکسی توسین می شود که می تواند نوسانات خلقی را کمتر کند.در مردان با انجام رابطه جنسی تولید هورمون تستوسترون تحریک شده و این سبب کندی تغییرات مرتبط با پیری می شود.

2. سیگار ممنوع!

موادشیمیایی موجود در سیگار سبب می شوند سلول های مغز در خواب فرو بروند. در کوتاه مدت، سیگار کشیدن توانایی مغز را در جذب و تحلیل اطلاعات کاهش می دهد. در درازمدت سیگار کشیدن موجب آسیب نورون ها شده و سبب از دست رفتن حافظه شده و تمرکز ضعیف می شود.

3. بیشتر بخوابید:

خوابیدن کمتر از 8 ساعت در شبانه روز سبب خستگی می شود. کم خوابی سبب افزایش خطر دیابت، حملات قلبی و سکته می شود. کمبود خواب موجب افزایش هورمون گرین می شود که اشتها را افزایش می دهد. فقدان خواب همچنین سبب سرکوب هورمون لپتین می شود که موجب ایجاد حساس سیری می شود.مطالعات نشان می دهد افرادی که کمتر از 8 ساعت می خوابند بیشتر دچار چاقی و اضافه وزن می شوند.

4. روغن ماهی ضدپیری است:

اسیدهای چرب امگا3 (EPA و DHA) در روغن ماهی بهترین راه تقویت قوای جسمانی و ذهنی است. چرا که این روغن ها از روند پیر شدن سلول ها جلوگیری می کنند. درواقع مصرف 3 گرم روغن امگا3 در طول روز لازم است. مصرف این روغن ها بدن را در مقابل استرس هم محافظت می کند. یک مطالعه نشان می دهد مصرف اسیدهای چرب امگا3 در اسیدهای چرب امگا3 از تخریب DNA هم جلوگیری می کند و این به معنی کند شدن روند پیری است.

5. تیروییدتان را چک کنید:

اگر حس می کنید همیشه احساس خستگی می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. غده تیرویید شما سیستم متابولیکی شما را تنظیم می کند وقتی این غده به خوبی عمل نکند شما دچار افزایش وزن می شوید و همیشه احساس خستگی و میل جنسی خود را از دست می دهید. انجام آزمون های تیروییدی می تواند عملکرد تیروییدتان را مشخص کند و داروها می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

منبع : salamatiran.com

هیچ نظری موجود نیست: