۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

استنشاق دود سیگار هر سال چند نفر را می کشد ؟


پژوهشگران اعلام کردند، سالانه بیش از ششصد هزار نفر در جهان به علت استنشاق دود سیگار جان خود را از دست می دهند.
پژوهشگران با مطالعه آمار صد و نود و دو کشور جهان از سال دو هزار و چهار تا کنون، تاثیرات جهانی استنشاق دود سیگار را در افراد غیر سیگاری بررسی کردند.
طبق این تحقیقات چهل درصد از کودکان هر جامعه و نزدیک به سی درصد از افراد بزرگسال به طور معمول دود سیگار را استنشاق می کنند.
همچنین سالانه سیصد و هفتاد و نه هزار نفر از افراد در معرض دود سیگار دیگران به علت ابتلا به بیماریهای قلبی، صد و شصت و پنج هزار نفر به علت ابتلا به بیماریهای دستگاه تنفسی، سی و شش هزار و نهصد نفر در پی ابتلا به بیماری آسم و بیست و یک هزار و چهارصد نفر به علت ابتلا به سرطان ریه جان خود را از دست می دهند.
به گفته آرماندو پروگا (Armando Peruga)، سرپرست محققان در سازمان بهداشت جهانی، تعداد افراد غیر سیگاری که در اثر استنشاق دود سیگار جان خود را از دست می دهند به ششصد و سه هزار نفر و میزان تلفات ناشی از مصرف دخانیات به پنج میلیون و صد هزار نفر می رسد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات مصرف تنباکو افزود، کودکانی که در معرض دود سیگار هستند، بیشتر از دیگر کودکان در خطر سندروم مرگ ناگهانی، ابتلا به عفونتهای گوش، ذات الریه، برونشیت و آسم قرار دارند.
جامعه > سلامت/ گزارش واحد مرکزی خبر

هیچ نظری موجود نیست: