۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

مردان بيشتر سرطان مي گيرند يا زنان ؟!


مردان به دلیل شیوه زندگی ناسالم تری که نسبت به زنان دارند بیش تر از آن ها به سرطان مبتلا می شوند.
تحقیقات نشان می دهد در کشور انگلستان مردان با احتمال 14 درصد بیش از زنان به سرطان دچار می شوند.
دکتر ریچل تامپسون از صندق جهانی تحقیقات سرطان در این باره گفت: مهم ترین دلیل این موضوع رژیم غذایی ناسالم تر و مصرف بیش تر مشروبات الکلی در بین مردان است.
مطالعات نشان می دهد مردان تقریبا از نظر همه فاکتورهای خطرزا در ابتلا به سرطان بدتر از زنان هستند و تنها استثنا در این میان فعالیت بدنی است. معمولا فعالیت بدنی مردان نسبت به زنان بیش تر است، اما در دیگر موارد مانند رژیم غذایی ناسالم و مصرف مشروبات الکلی مردان به مراتب وضعیت بدتری نسبت به زنان دارند.
بررسی های بیش تر نشان می دهد مردان اطلاعات کم تری نیز در مورد رابطه بین شیوه زندگی و رژیم غذایی و ابتلا به سرطان دارند و به همین دلیل صندوق جهانی تحقیقات سرطان به دنبال تهیه راهنمای سلامتی برای مردان است تا به این ترتیب اطلاعات آن ها را در این زمینه افزایش دهد.
در سال 2008، 156 هزار 594 نفر در کشور انگلستان بر اثر سرطان فوت کردند که از این بین 81 هزار 587 نفر مرد و 75 هزار و 7 نفر زن بودند.
سرطان عامل 28 درصد از مرگ و میرها در بین مردان است و بعد از بیماری های قلبی در مقام دوم قرار دارد. میزان مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی نیز 37 درصد است.
دکتر تامپسون در این باره گفت: در تعداد زیادی از بیماری ها، میزان ابتلای مردان بیش تر از زنان است و به نظر می رسد باید این موضوع را به عنوان یکی از حقایق زندگی باور کنیم که مردان بیش تر از زنان بیمار می شوند.
درست است که فاکتورهای بیولوژیکی در این میان تاثیرگذار هستند، اما ما معتقدیم تغییرات کوچکی در زندگی مانند خوردن میوه و سبزیجات بیش تر، داشتن وزن مناسب و خودداری از مصرف مشروبات الکلی می تواند به کاهش ابتلا به سرطان کمک شایانی کند.
منبع : khabaronline.ir

هیچ نظری موجود نیست: