۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

ویندوز xp هم به تاریخ پیوست !


گارتنر پیش بینی کرد:

هشتاد درصد از شرکت های تجاری و کاربران تا سال ۲۰۱۲ ویندوز ۷ را جایگزین ایکس پی می کنند
انگار همین دیروز بود که مایکروسافت با کلی افتخار ویندوز ایکس پی را به جهان هدیه داد و غوغا به پا کرد. اما اگر منصف باشیم باید اعتراف کنیم که تب ویندوز ۷ بیشتر از نسخه ایکس پی همه گیر شد، به طوریکه مسئولان مایکروسافت هم از این همه استقبال ذوق زده شدند و در آخرین اخبار اعلام کرند که تا آوریل ۲۰۱۴ بیشتر از ایکس پی دوست داشتنی پشتیبانی نمی کنند.
بر این اساس گارتنر در طی گزارشی هشدار داد شرکت‌های تجاری باید طی سال جاری میلادی استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۷ را آزمایش کنند تا به واسطه آن خود را برای کنار گذاشتند ویندوز XP تا سال ۲۰۱۲ میلادی آماده سازند.
این مطلب را یکی از کارشناسان شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده و توضیح داده است که بسیاری از شرکت‌های تجاری پس از ورود ویندوز ویستا به بازار،‌ آن را مورد استفاده قرار ندادند و هم‌اکنون مجبورند کلیه فعالیت‌های داخلی خود را به ویندوز ۷ انتقال دهند.
به این ترتیب شرکت مایکروسافت از آوریل ۲۰۱۴ به بعد پشتیبانی خود از ویندوز XP را پایان می‌دهد و در این میان شرکت تحقیقاتی گارتنر پیشنهاد کرده است تا شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها پیش از فرا رسیدن این تاریخ خود را برای کنار گذاشتن ویندوز XP آماده کنند. این مرکز تحقیقاتی همچنین اعلام کرده از اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی بسیاری از تولیدکنندگان ابزارها و نرم‌افزار به پشتیبانی خود از ویندوز XP پایان خواهند داد.
منبع: asreertebat

هیچ نظری موجود نیست: