۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

50 مارک بسیار معروف دنیا


مجله فوربس لیستی از 50 مارک بسیار معروف دنیا را منتشر کرده است که در این لیست دو مارک فناوری "اپل" و "مایکروسافت" دو رتبه اول این طبقه بندی را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش مهر، مجله فوربس همانند سالهای گذشته به طبقه بندی مارکهای معروف دنیا پرداخته است. در این لیست مارک اپل با وجود مشکل آنتن "آی- فن 4" به عنوان معروف ترین مارک دنیا شناخته شد. ارزش این مارک 4/57 میلیارد دلار است.رتبه دوم این طبقه بندی نیز به یک مارک فناوری اختصاص یافته است. مایکروسافت که مهمترین رقیب اپل به شمار می رود در این فهرست در سکوی دوم ایستاده است.
پس از مایکروسافت به ترتیب مارکهای کوکاکولا، آی. بی. ام، گوگل، مک دونالد، جنرال الکتریک و اینتل در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
پس از مارک اینتل، مارک فنلاندی نوکیا در رتبه دهم این لیست فوربس وارد شده است. در ادامه مارک فنلاندی نوکیا، مارک ژاپنی تویوتا، مارک فناوری سیسکو، مارک انگلیسی وودافن که همچنان یک مارک فناوری است به ترتیب رتبه های یازده تا سیزدهم را به دست آورده اند.
رتبه چهاردهم نیز به مارک فناوری HP و رتبه پانزدهم به مارک AT&T اپراتور موبایل شماره یک در آمریکا اختصاص یافته است.
"بی. ام. و" به عنوان اولین مارک آلمانی در رتبه شانزدهم این لیست قرار دارد. مارک "اوراکل" تولید کننده نرم افزارهای رایانه ای در رتبه هفدهم و مارک فرانسوی "لویی ویتون" در رتبه هجدهم ایستاده است.رتبه های نوزدهم و بیستم را به ترتیب مارکهای مرسدس و دیزنی از آن خود کرده اند.رتبه آخر 50 طبقه بندی مارکهای معروف از دیدگاه فوربس به مارک ایتالیایی "گوچی" اختصاص یافته است.

لیست 20 مارک برتر دنیا:1- اپل2- مایکروسافت3- کوکاکولا4- آی. بی. ام5- گوگل6- مک دونالد7- جنرال الکتریک8- ....9- اینتل10- نوکیا11- تویوتا12- سیسکو13- وودافن14- HP15-اپراتور موبایل شماره یک در آمریکا AT&T16- بی. ام. و17- اوراکل تولید کننده نرم افزارهای رایانه ای18- لویی ویتن19- مرسدس20- دیزنی

منبع : creativity.ir

هیچ نظری موجود نیست: