۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث


بولوتوث ، تکنولوژی بدون سیم است که به کامپیوتر های شخصی، لپ تاپ و تلفن های موبایل یا هر دستگاه دیگری که قابلیت اتصال به بولوتوث را داشته باشد این امکان را می دهد که با دستگاه دیگر ارتباط برقرار کرده و در حد فاصل کم ( در حدود 10 متر ) اطلاعات مورد نیاز را به هم منتقل کنند.

بلوتوث برای انجام این کار از امواج رادیویی استفاده می کند. امنیت بالا و ارزان بودن این کار از مزایای آن به شمار می رود و عدم احتیاج به سیم از مزایای کار محسوب می شود.
به گزارش بانکی دات آی آر، علاوه بر همه این نکات، هزاران مطلب جالب توجه دیگر در رابطه با بلوتوث هست که با بعضی از آن ها آشنا می شویم.


1. تاریخچه بلوتوث به زمان هارولد بلاتاند ( پادشاه قرن دهم میلادی دانمارک ) باز می گردد. وی همان کسی که در اتحاد نروژ و دانمارک نقش داشته است.


2. تیم مشهور آندرتی سبز، تیمی صاحب نام در گذشته ای نه چندان دور، حین مسابقات از این تکنولوژی بهره می بردند.


3. بر اساس تحقیقات انجام شده میزان استفاده کنندگان از بلوتوث ، تنها در سال 2006، به بیش از یک میلیارد رسیدند.


4. تحلیلگران پیش بینی می کنند که که یک سوم ماشین های جدید در دنیا با امکان بلوتوث تولید خواهند شد.


5. تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی مجهز به جدیدترین بلوتوث ها برای بیمارستان ها و مراکز درمانی تولید شده اند که به نگهداری و مراقب از بیماران کمک می کنند.

6. آخرین نسخه های مدرن بلوتوث این امکان را به دستگاه شما می دهند تا مطالب مورد نظر خود را حتی بر روی صفحه تلویزیون بتوانید مشاهده کنید. این کار از طریقسیستم بلوتوث لب تاپ ها یا تلفن های همراه و اتصال آن به شبکه های تلویزین امکان پذیر است.


7. در حال حاضر گرفتن پرینت اطلاعات نیز بدون سیم امکان پذیر است! این کار نیز از طریق بلوتوث ممکن خواهد بود. در واقع از طریق بلوتوث است که موبایل یا کامپیوتر به پرینتر وصل شده و اطلاعات لازم را می توان پرینت گرفت. حتی این قابلیت پیشرفته در پرینترهای خانگی نیز امکان پذیر است و با یک اتصال ساده موبایل یا کامپیوتراز طریق بلوتوث می تواند تصویر کاملا شفاف و رنگی را در اختیار شما بگذارد.


8. بلوتوث های جدید با قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه نیز تولید شده است. این بدین معناست که این بلوتوث های جدید همزمان هم به گوشی شما و هم به کامپیوتر شما وصل می شوند و می توانند اطلاعات را جابه جا کنند.
9. یکی از پرطرفدار ترین بلوتوث ها در سال های اخیر ، بلوتوث های " hands free" بوده است اما درحال حاضر بلوتوث هایی با قابلیت به اجرا آوردن تصاویر سه بعدی بوی سبقت را از آن ها ربوده است.


10. استفاده بیش از اندازه از بلوتوث برای سلامتی ضرر دارد. زیرا بلوتوث از امواج رادیویی مایکروی با طول فراکانس 2.4 گیگاهرتزتا 2.4835 گیگاهرتز استفاده می کند و خروجی رادیویی آن به ترتیب برای نوع 1 ، نوع 2 و نوع 3 بلوتوث ها ، 100 mW،2.5mW، 1mW است. نوع 1 به همان میزانی است که در گوشی های تلفن همراه به کار می رود. نوع 2 و 3 در رده پایین تری نسبت به یک هستند و بنابراین خطر کمتری نسبت به گوشی همراه دارند.


11. آینده ای که می توان برای دستگاه های موبایل درنظر گرفت، امکان پخش برنامه های تلویزیونی از طریق آن است. این کار با امکان پخش در گوشی های موبایل آغاز می شود و قابلیت ارسال تبلیغات با جنبه های خبری آن در این زمینه پررنگ تر خواهد بود.بهترین شرکت ها برای اجرایی کردن این طرح شرکت های موتورولا و بلک بری هستند.


12. آخرین نسخه بلوتوث موجود در بازار در حال حاضر در نقش یک ارباب عمل می کند که می تواند با حداکثر 7 دستگاه در نقش همراه ارتباط داشته باشد. این 8 دستگاه ( یک ارباب + 7 دستیار) ، "پیکونت " نام دارد. هر گونه داده اطلاعاتی ای می تواند بین ارباب و دستیار جابه جا شود. ولیکن این تغییر و جابه جایی به سرعت از یک دستیار به دستیار دیگر منتقل می شود همانند دست به دست کردن تا بتواند گیرنده اطلاعات بیشتر در هر لحظه باشد و به تقاضای آن پاسخ دهد. به عبارتی ساده تر به هر میزان حجم اطلاعات در ترافیک گیرنده نخواهد ماند و با جابه جایی و محول کردن بخش به بخش اطلاعات علاوه بر سرعت انتقال میزان بالایی از اطلاعات جابه جا می شود.

http://banki.ir/

هیچ نظری موجود نیست: