۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

پسری که باعث حیرت و تعجب همگان شده است


اختلالات ذهنی یک جوان عراقی و تنبیه های پدرش در دوران کودکی وی را به تنفس روزانه 4 سیلندر گاز شهری معتاد ساخته، امری که حیرت پزشکان را از سلامتی خونی وی در پی داشته است.
"یاسر ابواحمد" هر روز با دو دست خسته اش طوری به سمت سیلندرهای گاز موجود در خانه شان در بغداد می‌رود، گویی که اکسیر حیات را یافته است.
این جوان از کودکی به استنشاق گاز مایع اعتیاد پیدا کرده است. پدیده ای که پزشکان از آن حیرت زده شده اند و البته علت آن را مشکلات روانی یاسر در پی ابتلا به صرع دانسته اند.
خانواده این جوان عراقی درباره علت این رفتار وی می‌ گویند: یاسر از کودکی از کندی رشد قوای عقلی رنج می‌برد. پدر خانواده نیز در پی شلوغ کاری های یاسر وی را با طناب به یک سیلندر گاز می‌بست و یک روز بدون غذا و نوشیدنی رهایش می‌کرد.
خانواده یاسر در ادامه اظهار داشتند: این رفتار در زمانی کودکی یاسر بارها تکرار شد و هنگامی که وی گرسنه می‌شد، خود را برابر سیلند گاز می‌یافت. بر این اساس وی شیر سیلندر گاز را باز می‌‌کرد و از آن استنشاق می‌کرد. این رفتار هم اکنون پس از 23 سال همچنان توسط یاسر تکرار می‌‌شود و وی هر روز سه تا چهار سیلندر گاز را خالی می‌‌کند.
برادر یاسر در ادامه افزود: وی در کودکی با تنبیه پدرم به شدت به سیلندر گاز بسته می‌شد و بدون اینکه مسموم شود از گاز سیلندر استنشاق می‌کرد.
برادر این جوان عراقی با اشاره به کوتاهی پدر خانواده در رسیدگی به وضعیت بد جسمانی و روانی یاسر افزود: با تاخیر در رساندن غذا به یاسر وی چاره ای جز استنشاق گاز نمی‌یافت.
در همین حال "علی جبار" از همسایگان خانواده یاسر در بغداد، در این باره می‌گوید: یاسر روزانه 3 تا 4 سیلندر گاز مصرف می کند و اگر در خانه به این تعداد سیلندر گاز دست نیابد به صورت دیوانه واری درب خانه همسایگان را می‌زند تا به گاز مورد نیاز خود دست یابد.
وی تاکید کرد: خانواده یاسر درآمد محدودی دارند و نمی‌توانند این میزان گاز را برای وی فراهم کنند.
از سوی دیگر، با وجود مشکلات روانی وی عدم وجود هر گونه مشکلی در وضعیت جسمانی وی در پی استنشاق مواد سمی و شیمیایی موجود در گاز مایع حیرت برانگیز است.
این مسئله زمانی عجیب تر شد که دکتر "جبار الیاسری" رئیس بیمارستان الکرامه بغداد در گفتگو با الحیات اظهار داشت: پس از انجام آزمایشات متعدد پزشکی بر روی خون یاسر متوجه شدیم که خون وی صد در صد سالم است تا جایی که می‌تواند به دیگران خون اهدا کند!
اما نکته دردناک این است که به علت نبود امکانات لازم پرونده این جوان عراقی بسته شده و امید خانواده نسبت به بهبودی یاسر نیز از بین رفته است. بر این اساس، وی هم اکنون دست و پا بسته در منزل برادرش روز را به شب می‌‌رساند.
منبع: asriran.com

هیچ نظری موجود نیست: