۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

پوشيدن جوراب سفيد براي آقايان ممنوع (مردان توجه كنند !)


در دنياي مد و لباس قوانيني مشخص وجود دارد كه نوع پوشش افراد را تعيين مي‌كند. يكي از اين قوانين منع پوشيدن جوراب سفيد براي آقايان است. اگرچه اغلب آقايان وسواسي پوشيدن جوراب سفيد را به هر رنگ ديگري ترجيح مي‌دهند، اما جوراب سفيد، جورابي ورزشي و غيررسمي است. به همين دليل هيچ‌گاه نبايد با لباس رسمي يا كفش رسمي جوراب سفيد بپوشيد.
معمولا آقايان اغلب اوقات شلوار جين، مخمل كبريتي يا پارچه‌اي تيره رنگ مي‌پوشند و طبق قانون دنياي مد و لباس، جوراب شما بايد همرنگ شلوارتان باشد به همين دليل جوراب سفيد هيچ‌گاه متناسب با اين نوع شلوارها نخواهد بود.
بلكه اغلب پوشيدن جوراب سفيد با شلوارك‌هاي ورزشي، شلوارهاي كتان و كفش‌هاي ورزشي توصيه مي‌شود و براي ديگر انواع شلوارها بهتر است به جاي جوراب سفيد، جوراب‌هايي به رنگ خاكستري، مشكي يا سورمه‌اي تهيه كنيد.
امروزه آلودگي جزء لاينفك زندگي ما انسان‌هاست و از آنجا كه آلودگي به طور محسوسي روي زمينه سفيدرنگ خودش را نشان مي‌دهد در مهماني‌ها و مراسم رسمي موجب آزار فرد مي‌شود. اين در حالي است كه اگر جوراب تيره‌تري پوشيده باشيد بخصوص در روزهاي برفي و باراني كه سطح خيابان‌ها گل‌آلود است، كثيفي سطح جوراب شما كمتر ديده خواهد شد.
اگر توجه كرده باشيد پوشيدن جوراب سفيد يك قانون پيش پا افتاده در دنياي مد و لباس مردانه است كه آثار و ردپايي از آن در هنرپيشه‌هاي اكشن و ستارگان دنياي فيلم در كشور چين به جا مانده است. چارلي چاپلين از جمله افرادي است كه وقتي او را در ذهن خود به ياد مي‌آوريد جوراب‌هاي سفيدرنگش را هيچ‌گاه فراموش نخواهيد كرد.
همان‌طور كه لزوم همرنگ بودن كفش و كمربند براي آقايان از قوانين بي‌چون و چراي دنياي مد و لباس است، پوشيدن جوراب سفيد يا لباس‌هاي رسمي نيز براساس همين قوانين ممنوع خواهد بود. اگر مي‌‌خواهيد در محيط كار خود از نظر ظاهري وضعيت مناسبي داشته باشيد بهتر است همواره در تلاش باشيد تا بهترين‌ها را براساس قوانين مربوط به پوشش‌هاي رسمي انتخاب كنيد و به جاي اين كه ساده‌‌ترين روش را انتخاب كنيد، دقت كنيد تا لزوم هماهنگي بين لباس‌ها را تا جايي كه امكان دارد، رعايت كنيد.
اگرچه ممكن است شما چنين تصور كنيد كه لزوم هماهنگي بين رنگ جوراب و شلوارتان موضوع بي‌اهميتي است، اما رعايت همين نكات جزيي است كه افراد مختلف را از هم متمايز مي‌سازد.
اگر قوانين انتخاب لباس را رعايت كنيد حتي علي‌رغم اين كه ممكن است هزينه بسيار زيادي را هم براي خريد اختصاص ندهيد، اما مي‌توانيد مطمئن باشيد كه از نظر ظاهري كاملا رسمي به نظر مي‌رسيد و مي‌توانيد با خيالي آسوده از اين بابت، در يك مهماني يا يك جلسه كاري رسمي حضور پيدا كنيد.
/جام جم انلاین

هیچ نظری موجود نیست: