۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

توصيه هاى در زمينه خريد كادو براى آقايان


خريد و چگونگى انتخاب يك كادو مناسب هميشه مشكل است و مشكل تر زمانى است كه شما تصميم مى گيريد براى آقايان كادو بخريد...
معمولاً خریـدن كادو برای آقـایـان كــار ساده ای نیست؛اما همين كه مناسبت خاصى فرا مى رسد و زمان تهیه كـادو فــرا‌ می‌رسد (چه آنرا دوست داشته بــاشیم چه نداشته باشیم) باید به این فكر باشیم كه معمای "چه چـیز‌ می‌تـوانـم بـه او هـدیـه بـدهـم كـه دوسـت داشته باشد؟" را به هر نحوی كه شده حل نماییم.
اگر همسری دارید كه هر چیزی كه فكرش را‌ می‌كنید، دارد (البته بجز یك لامبورگینی نیم میلیون دلاری)، یا یك برادر كه هر روز سرگرمی‌هایش را تغییر‌ می‌دهد، و یا پدری كه به شما‌ می‌گوید هیچ چیز نمی خواهد برایش بخرید – به ویژه چیزهایی كه خیلی دوست‌ می‌دارد – بنابراین در این شرایط، تهیه كادوی مورد علاقه هر یك از افراد مذكور، كار واقعاً چالش آمیزی است.
هر چند هیچ هدیه مناسبی وجود ندارد كه به وسیله آن بتوان تمام آقایان را راضی نگه داشت، اما این 6 نكته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا‌ می‌كند و به شما كمك میكند هدیه ای را برایشان انتخاب كنید كه از ته دل آنرا دوست بدارند.

1- به كارایی فكر كنید نه به احساستی كه القا‌ می‌كنند

پروفسور "مارگارت راكر" دارای دكترای روانشناسی و متخصص در امورد هدایا، معتقد است كه: "در روابط میان جنس‌های مخالف، باید به این نكته توجه داشت كه آقایان تصور‌ می‌كنند كادو تنها یك مبادله اقتصادی است."
در حالی كه ممكن است یك خانم از خانه ای پر از گل رز حیرت زده شود، یك مرد، بیشتر از هدیه ای خوشش‌ می‌آید كه بتواند آنرا نگهداری كرده و از آن استفاده كند. حالا به نظرتان چوب‌های بیلیاردی كه ستاره‌های زیبا روی آن نقاشی شده باشند، و یا یك جفت دمپایی رو فرشی جدید چطور است.

2- ببینید چه‌ می‌خواهد

همانطور كه‌ می‌دانید خانم‌ها زمانی كه كادویی را‌ می‌خواهند معمولاً در لفافه به آن اشاره‌ می‌كنند و سعی‌ می‌كنند با اشاره غیر مستقیم توجه آقایان را به سمت آن جلب كنند، اما آقایان هیچ علاقه ای به انجام این كار ندارند، آنها دقیقاً چیزی را كه میخواهند، به زبان‌ می‌آورند. به جای اینكه وقت خود را تلف كنید و به دنبال یك "سورپرایز" برای آنها باشید، فقط چیزی كه آنها‌ می‌خواهند را برایشان تهیه كنید و خواهید دید كه این مطلب آنها را بیش از پیش خوشحال‌ می‌كند.
نكته اصلی در اینحا این است كه ببینید او چه‌ می‌خواهد و همان را برایش تهیه كنید، نه چیزی كه خودتان دوست دارید را بخرید. (یا چیزی كه فكر‌ می‌كنید برایش مناسب است)

3- به علایق او توجه كنید

ما به دنبال خرید كادویی كاربردی برای آقایان هستیم به همین دلیل باید مطمئن شویم كه او به آن علاقه دارد. اگر احساس‌ می‌كنید به ورزش علاقه دارد،‌ می‌توانید برایش بلیت‌های یك مسابقه ورزشی را كه دیگر در بازار موجود نیستند را خریداری كنید و یا وسایل ورزشی خاطره آمیز (مثلا توپ فوتبالی كه عكس تیم قهرمان مورد علاقه اش روی آن حك شده باشد) را برایش تهیه كنید. مردی كه باغبانی را دوست داشته باشد، یك وسیله باغبانی و یا یگ گیاه كمیاب، او را بیش از پیش خوشحال خواهد كرد. آیا او به تماشای فیلم علاقمند است؟ شاید یك DVD Player و یا سیستم صوتی دالبی و یا حتی چند تا CD و DVD برایش جالب تر از هر وسیله ی دیگری باشد.

4- از هدایای خيلى معمولی پرهیز كنید

این قانون همانطور كه برای خانم‌ها كاربرد دارد، در مورد آقایان نیز صحت دارد. بیشتر مردم، از جمله آقایان، هیچ ارزشی برای كادوهای رایج و پیش پا افتاده قائل نیستند.

این قبیل هدایا، مانند: جوراب و لباس زیر كه هر سال به او‌ می‌دهید به عنوان كادوهایی " كم ارزش" شناخته‌ می‌شوند و طرف مقابل احساس‌ می‌كند كه شما برای تهیه آنها هیچ تلاشی نكرده و هیچ زحمتی به خودتان نداده اید؛ به گفته "راكر" همه این نوع كادوها به یك چشم دیده‌ می‌شوند.
راكر‌ می‌گوید: "اگر هدیه مورد نظر شما، همان كادویی باشد كه در جا رختی نگهداری‌ می‌كنید،‌ می‌توانید آنرا به هر كسی كه‌ می‌خواهید بدهید و ارزش خاصی نخواهد داشت."

5- چیز جالبی در آن وجود داشته باشد

هر چند تعداد بسیار زیادی از آقایان برای یك كادوی كاربردی ارزش بسیار زیادی قائل‌ می‌شوند (یك دست لباس كار جدید، لوله آبیاری، و ...) اما اگر بخواهیم كلی صحبت كنیم، آقایان بیشتر كادویی را دوست‌ می‌دارند كه برایشان جالب باشد.
(البته اینجا یك استثنا هم وجود دارد و مربوط‌ می‌شود به كسانیكه دارای درآمد ثابتی هستند و سن و سالی از آنها گذشته؛ كه در این مورد آنها بیشتر چیزی كه در حال حاضر به آن نیاز دارند را ترجیح‌ می‌دهند.)
باید چیزی را پیدا كنید كه آقایان از آن استفاده كنند، اما در عین حال استفاده كردن از آن نیز برایشان جالب باشد. هدیه شما نباید چیزی باشد كه تنها به درد كار بخورد؛ برای مثال اگر برای یك مرد، یك ست كامل جعبه ابزار بخرید، مثل این است كه برای یك خانم جارو برقی بخرید، مگر اینكه آقا عاشق مكانیكی باشد و شما هم همان جعبه ابزاری را برایش تهیه كنید كه مدتها به دنبالش بوده.

6- بيشتر بيانديشيد

آقایان هم بدشان نمی آید كه احساس دوست داشته شدن بكنند؛ یك هدیه متفكرانه به راحتی‌ می‌تواند در آنها احساس عشق و پشتیبانی را بیدار كند. اما به راستی چه چیز باعث‌ می‌شود یك كادو متفكرانه جلوه كند؟ پیدا كردن چیزی كه او دوست‌ می‌دارد و به آن علاقمند است.
هر چند وقت یكبار هم‌ می‌توانید كادویی به او هدیه دهید كه خودتان برایش درست كرده باشید، مثل تابلویی كه بر روی آن تصویر مورد علاقه اش را نقاشی كرده اید، و یا یك جعبه پر از شیرینی‌های خانگی كه دوست‌ می‌دارد.

منبع:www.forum.mihandownload.com

هیچ نظری موجود نیست: