۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

چگونه از پشه‌ها دور بمانیم ؟


به زنان جوان تایلندی توصیه شده است از پوشیدن شلوارهای سیاه‌رنگ خودداری کنند، چرا که باعث جذب پشه‌های ناقل تب تانگ می‌شوند. اما چه راه‌های دیگری برای در امان ماندن از نیش پشه‌ها وجود دارد؟

لباس
لباس‌های تیره رنگ و یا لباس‌هایی که دارای رنگ براق هستند شما را بیش‌تر در معرض دید پشه‌ها قرار می‌دهند. بهترین انتخاب پوشیدن لباس‌هایی به رنگ سفید یا رنگ‌ روشن است. رنگ‌های خاکی، بژ و زیتونی حشرات را به سمت خود جذب نمی‌کنند. پوشیدن لباس‌های گشاد، بلند و آستین بلند نیز شما را از نیش پشه‌ها در امان نگاه می‌دارد. اما لباس‌های تنگ چندان مفید نیستند، چرا که نیش پشه‌ها ممکن است از روی پارچه این لباس‌ها عبور کند.
حشره‌کش‌ها
اسپری کردن حشره‌کش‌ها روی قسمت‌هایی از بدن که توسط لباس پوشیده نمی‌شوند مانند پاها می‌تواند این حشرات را از شما دور نگاه دارد. حشره‌کش‌ها حاوی 30 تا 50 درصد DEET هستند و افراد بالای دو سال می‌توانند بدون نگرانی از این روش استفاده کنند. روغن سیترونلا یا سنبل هندی، روغن دارچین، روغن روزماری و روغن نعنا هم به طور طبیعی پشه‌ها را دور نگاه می‌دارند.
توری
کشیدن توری در اطراف تخت و استفاده از پشه‌بندها در محافظت شما از پشه‌ها نقش مهمی دارند. اما باید دقت داشته باشید که این توری‌ها با فاصله از شما قرار داشته باشند تا پشه‌ها نتوانند از روی آن شما را بگزند.
غذاها
این اعتقاد وجود دارد که خوردن سیر می‌تواند باعث دفع پشه‌ها شود، اگرچه که برخی از کارشناسان با این نظر موافق نیستند. خوردن برخی غذاها که سرشار از ویتامین B1 هستند مانند سیب‌زمینی‌ها، آجیل‌ها مزه خون شما را برای پشه‌ها ناخوشایند می‌کنند. بهتر است از خوردن غذاهای شور هم پرهیز شود، چرا که آن‌ها باعث تولید حجم بیش‌تری از اسید لاکتیک در خون می‌شوند که باعث جذب پشه‌ها می‌شوند.
عرق کردن
پشه‌ها به سمت بوی طبیعی عرق بدن جذب می‌شوند. بنابراین دوش گرفتن می‌تواند به دور ماندن پشه‌ها از شما کمک کند. البته برخی صابون‌ها، شامپوها و لوشن‌های معطر باعث جذب پشه‌ها می‌شوند و بهتر است از آن‌ها استفاده نشود.
گرما
گرمای بدن به جذب پشه‌ها کمک می‌کند، پس سعی کنید محیط زندگی خود را خنک نگاه دارید.
/تلگراف ،
/جامعه > سلامت

هیچ نظری موجود نیست: