۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

کانادایی‌ها از «شاه‌دانه» ماشین ساختند !


گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily،یک شرکت خودرو سازی کانادایی مدعی است که موفق شده با استفاده از گیاه شاه‌دانه خودرو تولید کند.
شرکت کانادایی Motive Industries که در ماه آینده میلادی این خودروری کامل را بصورت رسمی معرفی خواهد کرد در این مورد می‌گوید که قسمت اعظم این خودرو از شاه دانه تشکیل شد است.
این خودرو که با نام تجاری Kestrel روانه بازار خواهد شد دارای ظرفیت چهار نفر و خودرویی خواهد بود که انرژی خود را بصورت الکترویکی دریافت خواهد کرد و طبق ادعای طراح آن “دارن مک کاج” یک خودروی الکتریکی با طراحی جمع و جور و در عین حال سبک توصیف شده است
مراحل طراحی این خودرو در موسسه فن آوری Alberta Innovates Technology Futures در ادمونتون کانادا انجام شد و ساخت آن نیز در کارخانه Vegreville در آلبرتا در حال انجام است.
آزمایشهای نهایی بر روی نمونه اولیه این وسیله خودرو در هفته آینده انجام خواهد شد و بدنه آن به صورت تمام از مواد کامپوزیتی تشکیل شده از گیاه شاه‌دانه تشکیل شده است.
بتازگی در مسابقات فرمول یک در ساخت ماشین مسابقه از مواد کامپوزیتی استفاده شده است که بر طبق تحقیق دانشمندان آنها قوی‌تر و امن‌تر از فولاد در عین سبک بودن هستند.
http://farnet.ir/?p=4587

هیچ نظری موجود نیست: