۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

نكاتي براي تميز كردن شيشه ها , شومينه ، وان حمام و فرش


اگر روی شیشه های پنجره، لكه ای توسط حشرات مختلف ایجاد شده است، می توانید با مقداری چای سرد آن را تمیز كنید. همچنین برای این كه پنجره های شما براق و بسیار تمیز شود، هنگام خشك كردن آنها از لباس های نخی تمیز كه به آنها احتیاجی ندارید، استفاده كنید.

اگر شما هم در خانه شومینه دارید و آجرهای اطراف آن كثیف شده، برای تمیز كردن آن از سركه استفاده كنید. قلم مو را داخل سركه سفید زده و با آن آجرها را تمیز كنید. سپس آنها را با دستمال، خشك كنید. می بینید كه آجرها كاملاً تمیز می شود.

اگر سطح وان حمام جرم گرفته و نمی خواهید برای تمیز كردن آن از مواد شیمیایی استفاده كنید، بهتر است اسفنجی را به سركه آغشته كرده و با آن وان حمام را تمیز كنید. سپس مقداری پودر جوش شیرین را روی سطح وان ریخته و با اسفنج آن را مرطوب كنید. در پایان هم آن را با آب تمیز بشویید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر فرش شما لك شده ، می توانید مقداری ماست روی لكه ریخته و بعد از چند دقیقه ماست را با یك قاشق جمع كنید. سپس با دستمال تمیزی خوب آن محل را خشك كنید.

قرار داشتن وسایل سنگین روی فرش باعث ایجاد فرورفتگی در سطح آن می شود، اما اگر تكه ای یخ روی محل مورد نظر بگذارید و سپس با دستمال خشك آن را مالش دهید، فرش به حالت اولیه بر می گردد.

منبع : jamejamonline.ir

هیچ نظری موجود نیست: