۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

گران قیمت ترین عطرهای جهان










کلمه perfume به معناي عطر از زبان لاتين گرفته شده است و اولين بار به شکل صمغ هاي معطر که از درختان معطر جمع آوري مي شد در مراسم مذهبي مورد استفاده قرار گرفت. اما به تدريج از اين مواد براي ساخت پماد جهت تسكين درد و درمان زخم هاي پوستي نيز به کار برده شد و به دنبال اختراع شيشه توسط مصريان اين ماده در بطري هاي شيشه اي به بازار آمد. مصري ها نخستين قومي بودند که از عطر استفاده کردند و پس از آنها نيز چيني ها، هندوها، کارتاژ ها، عرب ها، يوناني ها و رومي هاي باستان به استفاده از اين ماده خوشبو روي آوردند. اگرچه در طول قرن هفدهم، استفاده از بوي خوش و عطر كاملادر بين مردم رواج پيدا کرد، اما مصرف عطر در كشور فرانسه بيش از ساير نقاط جهان گسترش يافت. عطرها و رايحه هاي خوش يکي از مهم ترين تجربه هاي حسي به شمار مي روند و احساسات و خاطرات فراموش شده را براي انسان تداعي مي کنند، بر همين اساس بسياري از مردم سعي مي کنند، سرمايه قابل توجهي را صرف خريد عطرهاي شگفت انگيز و به يادماندني کنند. عطر مخلوطي از الکل خالص، روغن ها مخصوص و ترکيبات خوشبو و معطر است. عطر گرانترين رايحه خوشي است که اين روزها مي توان در بازار يافت. اگر شما بتوانيد يک عطر منحصر به فرد بيابيد بوي شما از بوي ديگر افراد متمايز خواهد شد. به همين دليل محکم است که بسياري از مردم همواره به دنبال خريد عطرهاي بي نظير و فراموش نشدني هستند و حاضرند براي خريد اين نوع عطرها هزينه کلاني را نيز بپردازند. اينک اين سوال مطرح مي شود که گرانترين عطرهاي موجود در بازار کدام هستند؟ مطلب ذيل مي تواند پاسخ قانع کننده اي به اين سوال شما باشد.

1)
کلايو کريستين ايمپريال مجستي Clive Christian’s Imperial Majesty قيمت 215.000 دلار
محصول شرکت کلايو کريستين، طراح بريتانيايي که اخيرا از جانب مسوولان کتاب رکوردهاي گيتس به عنوان گرانترين عطر جهان انتخاب شده است.اين عطر در يک بطري 9/16 اونسي از کريستال باکارا قرار دارد و با يک زنجير طلاي 18 عيار و يک الماس پنج قيراطي تزئين شده است. هر ساله تنها پنج بطري از اين نوع عطر به بازار عرضه مي شود و اين موضوع مي تواند دليل موجهي براي قيمت خيره کننده آن باشد. چنانچه بهاي سرسام آور اين نوع عطر براي شما مطرح نيست هرچه زودتر براي خريد آن اقدام کنيد.

2)
عطر ژان پاتوJean Patou’s Joy قيمت 800 دلار
ژان پاتو يکي از عطرهاي پرطرفدار بازيگران هاليوودي است و در بطري هاي يک اونسي به فروش مي رسد. عطر »ژان پاتوز جوي« داراي رايحه تند رز، گل مريم و ياسمن و ساخت يک طراح لباس فرانسوي به نام ژان پاتو است. براي ساخت هر اونس از اين عطر 600/10 گل ياسمن و 336 گل رز به کار برده مي شود. در سال 1930، ژان پاتو گرانترين عطر جهان محسوب مي شد. ديگر عطرهاي پاتو شامل Amour Amour، Adieu Sagesse و Que Sais Je است با اين حال »جوي« معروف ترين عطر ساخت اين طراح فرانسوي است.

3)
کلايو کريستين يکClive Christian’s No.1 قيمت 150/2 دلار
بطري اين عطر به خيره کنندگي بطري خواهر بزرگتر خود ايمپريال مجستي نيست اما در بطري هاي کريستال دست ساز که گردنه آن با يک لايه طلاي 24 عيار به همراه يک نگين الماس 33 قيراطي به بازار عرضه مي شود و علت نايابي و گراني عطر مذکور اين است که از عصارهاي نوعي گياه که تنها در ماداگاسکار مي رويد، وانيل، زنبق زرد، صمغ رزيني طبيعي، صندل سفيد و نارنج تهيه مي شود. نکته قابل توجه اين است که پس از اينکه الگوي اصلي بطري اين نوع عطر مورد تاييد ملکه ويکتوريا قرار مي گيرد سربطري آن طراحي مي شود.

4)
هرمس Hermes’ 24 Faubourg
قيمت 500/1 دلار
اين عطر زنانه که در بطري هاي يک اونسي توليد مي شود، ساخت شرکت توليد لباس هاي روز هرمس فرانسه است. اين شرکت معروف در سال 1951 توليد عطر مذکور را آغاز کرد و در طول 57 سال گذشته چند نوع عطر مردانه و زنانه به بازار عرضه کرده که مورد علاقه بسياري از مردم نيز قرار گرفته است.

5)
کارونز پوآيوره Caron’s Poivre قيمت 2000 دلار
ساخت پاريس و ترکيبي از عصاره فلفل قرمز و سياه، ميخک صدپر، اسطوخودوس، گل ياسمن، گل برف،، سرو، صندل سفيد، مشک است که در بطري هاي کريستال باکارا در دسترس مشتريان قرار مي گيرد.

6)
عطر شالينيShalini Parfums قيمت 900 دلار
عطر شاليني آميزه اي از عصاره گل مريم، وانيل، صندل سفيد و مشک است. اين عطر در شيشه هاي کريستال و به طور انحصاري براي فروشگاه برگدورف گودمن توليد مي شود و تاکنون 900 بطري از اين نوع عطر نيز به بازار عرضه شده است.

7)
چنل Chanel No 5 قيمت 1.850 دلار
اين عطر يکي از مشهورترين عطرهاي جهان است که بخش عمده آن را عصاره گل ياسمن تشکيل مي دهد. اين عطر پرطرفدار در ابتدا به صورت رايگان به برخي از مشتريان اين برند اهدا مي شود.
8 )
آنيک گوتال Annick Goutal’s Eau d’Hadrien قيمت 500/1 دلار
آنيک گوتال يک عطرفروش اروپايي و پيانيستي معروف است. اين عطر داراي رايحه اي تازه و ترکيبي از عصاره ليموترش، گريپ فروت و درخت سرو سيسيلي است.

9)
باکارا Baccarats Les Larmes Sacrees de Thebe قيمت 1.700 دلار
چنانچه مايليد روح مصر باستان را درک کنيد، به سراغ اين عطر رويد، زيرا با استفاده از چند قطره کوچک از اين عطر هرمي شکل به اين خواسته خود دست خواهيد يافت. باکارا، يکي از سازنده هاي کريستال هاي مرغوب و باکيفيت جهان است که در اواخر دهه 90 به صنعت عطرسازي نيز وارد شد.

10)
عطر لايتنينگ Jar Parfums’ Bolt of Lightning قيمت 765 دلار
لايتنينگ ساخت »اي روزنتال«، جواهرفروش نامدار جهان است. اين جواهرساز به دنبال ورود به عرصه صنعت عطرسازي اين عطر معروف را در بطري هاي کريستال باکارا و دست ساز به بازار عرضه کرد. روزنتال طراحي بطري اين عطر را خود انجام داد.
/Club.parniaz.com

هیچ نظری موجود نیست: