۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

فیس بوک برای مردگان صفحه یادبود ایجاد می کند !


سایت اینترنتی فیس بوک اعلام کرده است که امکان آن را فراهم خواهد کرد تا دوستان و بستگان اعضایی که در گذشته اند، صفحه شخصی عزیزان خود را به صورت یک صفحه یادبود ثبت و حفظ کنند.
مسئولان فیس بوک این تصمیم خود را در پی آن اعلام کردند که گفته شد برخی از اعضای فیس بوک، اطلاعات به روز شده ای را در مورد دوستان درگذشته خود دریافت کرده اند.
اگر فیس بوک گزارشی در مورد درگذشت یکی از اعضای خود دریافت کند، اطلاعات حساس شخصی موجود در صفحه این عضو را حذف خواهد کرد.
کاربران فیس بوک هنگامی که خبر درگذشت یکی از اعضای این سایت را گزارش می کنند باید مدرک معتبری را هم در این مورد ارایه کنند، مثلا آگهی ترحیمی که در یک روزنامه منتشر شده است.
ماکس کلی، از مسئولان فیس بوک در وبلاگ رسمی این سایت نوشته است : "وقتی کسی از دنیا می رود و ما را ترک می کند، از خاطرات ما یا سایت های اجتماعی ما بیرون نمی رود."
او اضافه می کند: "منظور ما هم از خلق صفحه های یادبود (در فیس بوک) این است که مردم بتوانند خاطرات خود را از عزیزانشان ثبت و حفظ کنند و دیگران را هم در این خاطرات سهیم کنند.
بعد از اینکه صفحه شخصی یک عضو درگذشته فیس بوک به صفحه یادبود تبدیل شود، شرایط و محدودیتهای دسترسی به این صفحه تغییر خواهد کرد، به نحوی که تنها دوستان تایید شده، امکان دسترسی به آن را خواهند داشت.
بخشی از اطلاعات شخصی عضو در گذشته مانند آدرس ایمیل و یا شماره تلفن و موبایل او در هنگام ثبت صفحه یادبود حذف می شود و پروفایل او هم دیگر در بخشی که تازه در فیس بوک راه افتاده و در آن به کاربران پیشنهاد و یادآوری می شود که با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، ظاهر نمی شود.
پیش از این، مواردی پیش آمده که در این بخش به بعضی از بستگان یک عضو درگذشته یادآوری شده که با او ارتباط برقرار کنند.
آقای کلی در وبلاگ فیس بوک می نویسد:"ما درک می کنیم که چقدر برای مردم سخت و دردناک است که به آنها پیشنهاد شود که با عزیز از دست رفته خود تماس برقرار کنند. به همین دلیل اهمیت دارد که وقتی کسی از دنیا می رود، دوستان و بستگان او با فیس بوک تماس بگیرند که صفحه شخصی او به صفحه یادبود تبدیل شود."

هیچ نظری موجود نیست: