۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

گزارش کيفيت پهناي باند جهان اعلام شد


گزارش کيفيت پهناي باند جهان که سالانه ارائه مي شود کره جنوبي را به عنوان برترين کشور جهان در کيفيت پهناي باند و رهبر پهناي باند در سال 2009 معرفي کرده است و در حالي که بحرين ، قطر ، امارات ، عربستان و پاکستان در اين ليست حضور دارند نامي از ايران ديده نمي شود.
به گزارش مهر ، گزارش کيفيت پهناي باند که توسط مدرسه تجاري سايد و دانشگاه اويدو (Saïd Business School and the University of Oviedo) به نمايندگي از شرکت سيسکو (Cisco) انجام گرفته است کره جنوبي را در مقام اول کيفيت پهناي باند و کيفيت و نفوذ در کنار يکديگر معرفي کرده است. بر اساس اين گزارش کره جنوبي رهبري پهناي باند در جهان را به عهده دارد.
در ادامه ژاپن در اين رتبه بندي مقام دوم را در هر دو زمينه به دست آورده است و سوئد با داشتن بهترين پهناي باند در اروپا در جايگاه سوم و از نظر پيشرو بودن در پهناي باند در رتبه چهارم قرار گرفت.
بر اساس اين گزارش ، از سال 2008 تاکنون ميزان دانلود در سرتاسر جهان 49 درصد افزايش داشته است در حالي که ميانگين جهاني ارسال فايل بر روي اينترنت تا 69 درصد افزايش پيدا کرده است. همچنين تاخير و هدررفت زمان با کاهشي 21 درصدي در کل جهان مواجه شده و به 170 ميلي ثانيه رسيده است.
به گفته مدير ارشد شرکت سيسکو تقريبا تمامي کشورهاي جهان با وجود بحران اقتصادي که با آن مواجه بوده اند کيفيت پهناي باند خود را بهبود داده اند.
در بخش رهبري پهناي باند جهان پس از کره جنوبي به ترتيب کشورهاي ژاپن، هنگ کنگ، سوئد، سوئيس، اتريش، سنگاپور، لوکزامبورگ، دانمارک و نروژ رتبه هاي دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند. استراليا در رتبه 13، ايالات متحده در رتبه 15، کانادا در رتبه 17، فرانسه در رتبه 18 و بلژيک در رتبه 20 قرار گرفته اند. همچنين انگلستان رتبه 25 و ايتاليا رتبه 38 را به خود اختصاص داده اند.
کشورهاي همسايه ايران از قبيل بحرين، امارات، قطر، ترکيه، عربستان و پاکستان نيز در اين ليست به ترتيب رتبه هاي 26، 30، 35، 42، 51 و 60 را به خود اختصاص داده اند و جاي خالي نام ايران دراين ليست 66 تايي جهاني مانند هميشه چشم را آزار مي دهد. نام کشورهاي قطر و عربستان در عين حال در ليست کشورهايي که کيفيت پهناي باند خود را طي يک سال گذشته تغيير داده اند نيز به چشم مي خورد.

هیچ نظری موجود نیست: