۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

كودكان هم بايد از عينك‌هاي آفتابي استفاده كنند


متخصصان هشدار دادند: سه چهارم والدين قدرت بينايي فرزندانشان را به علت عدم استفاده از عينك آفتابي مناسب به خطر مي‌اندازند.
به گزارش ايسنا، بررسي دوهزار نمونه در كالج بينايي سنجي انگليس نشان مي‌دهد: نزديك به يك سوم والدين براي فرزندانشان عينك آفتابي نمي‌خرند.
نيمي از والدينِ يك سوم باقي مانده هم به قيمت عينك بيش از قدرت محافظت آن توجه مي‌كنند و تنها يك چهارم والدين عينك آفتابي مناسبي براي فرزندان خود مي‌خرند.
اين كالج از بين انواع عينك‌ها، عينك‌هاي سياه رنگ و با درجه كيفيتCE را توصيه مي‌كند.
افراد با رنگ چشم‌هاي روشن بيشتر از سايرين در معرض آسيب ناشي از تابش آفتاب هستند و بر اساس توصيه متخصصان؛ چشم آبي‌ها بايد هميشه از عينك‌هاي محافظ استفاده كنند.
اشعه فرابنفش خورشيد، قرنيه و عدسي چشم را تخريب مي‌كند و در درازمدت به آسيب‌هاي جدي منجر مي‌شود.
استفاده از عينك‌هاي ارزان قيمت بدون توانايي محافظت در برابر اشعه فرابنفش نه تنها فايده‌اي ندارد بلكه باعث وارد شدن آسيب بيشتر و خطرناك‌تر مي‌شود.
دكتر سوزان بالكني، اپتومتريست و از اعضاي اين تيم تحقيقاتي با ابراز تعجب از نتايج به دست آمده تصريح كرد: عينك‌هاي آفتابي خوب لزوما گران قيمت نيستند. نكته‌اي كه مهم است دقت به داشتن درجه كيفيت عينك‌هاست.
وي ادامه داد: اكثر كودكان به چشم زدن عينك‌هاي آفتابي را دوست دارند اما كلاه‌هاي لبه دار هم به خصوص در مورد نوزاداني كه عينك را تحمل نمي‌كنند، مناسب است.

هیچ نظری موجود نیست: