۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

فروش باتريهاي خورشيدي در ژاپن باافزايش چشمگيري روبرو شد



به دنبال تلاشهاي دولت ژاپن در استفاده از انرژيهاي تجديد پذير و همچنين استقبال خانوارهاي ژاپني در نصب سيستمهاي خورشيدي در منازل خود ، فروش باتريهاي خورشيدي در اين کشور با افزايش چشمگيري روبرو شد.
به گزارش روز يکشنبه تلويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.کي)، به دنبال ارايه يارانه هاي دولتي در ژاپن به خانوارهاي ژاپني و از آنجا که واحدهاي مسکوني بيشتري سيستمهاي خورشيدي در منازل خود نصب مي کنند ، فروش داخلي باتريهاي خورشيدي براي ماههاي آوريل تا ژوئن به يک رکورد بالا و بي سابقه سه ماهه اي رسيد.
به گزارش ايرنا به نقل از ان.اچ.کي، انجمن انرژي برق خورشيدي ژاپن مي گويد : باتريهاي خورشيدي که قادر به توليد حدود 83 هزار کيلو وات برق هستند در طي اين سه ماه در داخل ژاپن به فروش رسيد که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته با افزايش 82 درصدي روبرو شده است. به گزارش ان.اچ.کي، اين تعداد باتريهاي خورشيدي به طور معمول قادر به تامين انرژي 20 هزار واحد مسکوني را دارد. دولت ژاپن از ماه ژانويه سال جاري ميلادي ارايه يارانه براي نصب سيستم انرژي خورشيدي در واحدهاي مسکوني شهروندان ژاپني را آغاز کرده است. دولتهاي محلي از جمله دولت کلانشهر توکيو و يوکوهاما نيز شروع به ارايه مشوقهاي اقتصادي مشابهي کرده اند. در همين حال ، فروشندگان لوازم الکترونيکي خانگي در ژاپن اين باطريها را به طور گسترده اي در معرض فروش گذاشته اند و انتظار مي رود که بازار فروش اين باطريها با رشد بيشتري همراه باشد. بخشهاي انرژي در ژاپن همچنين متعهد شده اند که از ماه نوامبر سال جاري ميلادي برقهاي توليدي اضافي که توسط سيستمهاي خورشيدي واحدهاي مسکوني در اين کشور توليد مي شوند را نيز خريداري کنند. ژاپن به دليل آن که در زمينه تامين انرژي مورد نياز اين کشور وابسته به خارج از کشور است ، صرفه جويي در مصرف انرژي را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده و هم اينک نيز از فناوريهاي بالايي در اين زمينه برخوردار است. از سوي ديگر ژاپن جزو هشت کشور بزرگ صنعتي عضو گروه 8 است و بر اساس پروتکل کيوتو متعهد شده است که از ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي در اين کشور بکاهد و تشويق شهروندان ژاپني در استفاده از انرژي خورشيدي و بکار گيري سيستمهاي توليد برق خورشيدي در واحدهاي مسکوني نيز يکي از راهها براي رسيدن به اين هدف تعيين شده است.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=647419

هیچ نظری موجود نیست: