۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

نکته هایی که در خرید لپ تاپ باید به آنها توجه کنید


با گذشت زمان و به لطف گسترش علم و افزایش بازدهی لپ تاپ ها و کاهش قیمت آن ها، میل کمتری برای خرید کامپیوترهای شخصی وجود دارد. نمود این گفته را می توان در مقایسه آمار فروش جهانی لپ تاپ ها با کامپیوتر های شخصی متوجه شد.
با گسترش بازار لپ تاپ ها بر خلاف چند سال گذشته اکنون دستمان برای خرید لپ تاپ هایی که متناسب با سلیقه مان باشد بسیار بازتر است. اما در این مقاله به چند نکته که در هنگام خرید لپ تاپ برای افزایش بازدهی کارتان باید به آن ها توجه داشته باشید را بازگو می کنیم.

اندازه و وزن
زمان خرید لپ تاپتان به وزن و اندازه آن دقت کنید. درباره نحوه حمل آن فکر کنید تا به نتیجه ای معقول برای وزن و اندازه آن برسید. نمی توان برای هر نوع سلیقه و کاربردی نوع لپ تاپ خاصی را معرفی کرد اما به خاطر داشته باشید که اگر دائما می خواهید لپ تاپتان را حمل کنید بهتر است لپ تاپتان سبک تر و کوچکتر باشد.

صفحه کلید
لپ تاپ بزرگتر می تواند مزایایی از جمله مانیتور و صفحه کلید راحت تر داشته باشد. و به خاطر داشته باشید که صفحه کلید کوچک می تواند برای انگشتان و مچ شما مشکل ساز باشد. همینطور باید بدانیم که کار با صفحه کلیدهای کوچک تر می تواند استرس زا باشد.

باطری
اگر نمی خواهید که همیشه لپ تاپتان را همراه یک سیم و آداپتور حمل کنید پس نیاز به باطری قوی تری دارد. به دنبال لپ تاپی باشید که بتواند ساعات بیشتری برایتان کار کند. ولی اگر شرایط کارتان به صورتی است که، استفاده از سیم و آداپتور باعث ایجاد مزاحمت برایتان نمی شود پس به چندان باتری قدرتمندی هم نیاز ندارید. چند وقت پیش مطلبی با عنوان، باتری لپ تاپت چند مرده حلاج است در تیپ تریک انتشار یافت که در آن روشی برای بررسی میزان کارکرد باتری ارائه شد، خواندن آن را توصیه می کنیم.

وایرلس
وقتی که لپ تاپ می خرید قاعدتا جز اولین موردی که به فکرتان می اندازد، نحوه اتصال آن به اینترنت است. مطمئن شوید که لپ تاپتان می تواند با وایرلس ارتباط خوبی با اینترنت برایتان فراهم کند.

پورت های اتصال
اگرچه در حال حاضر بیشتر ابزارهای جانبی را به کمک پورت USB می توان به لپ تاپ وصل کرد. اما بهتر است همین حالا حساب و کتاب کارتان را بکنید که اگر نیاز به امکانات خاصی دارید، لپ تاپی را انتخاب کنید که پورت های اتصالی مورد نیازتان را داشته باشد. برای مثال دقیقا بررسی کنید چه ابزارهای جانبی از جمله پرینتر، اسکنر یا دوربین های دیجیتال را می خواهید به لپ تاپتان وصل کنید که بعدا برای استفاده از آن ها راحت تر باشید.

پول مارک ندهید
در نهایت در هنگام خرید یک لپ تاپ دقت کنید که پول اضافه ندهید. بر اساس سخت افزاری که نیاز دارید، بودجه ی میانه ای را برای خودتان تعریف کنید و سعی کنید بیش از آن پول خرج نکنید. اگر فکر می کنید که لپ تاپی را مناسب نیازتان پیدا کرده اید، روی خرید آن پا فشاری نکنید. به برکت این صنعت پرسود مطمئن باشید که می توانید نمونه های مشابه دیگری نیز پیدا کنید. چند روزی وقت بگذارید و کمی در مورد آن لپ تاپ بررسی کنید. در نهایت اگر متوجه شدید که هنوز همان لپ تاپ بهترین گزینه است، پس دست نگه ندارید و آن را سفارش دهید

.tiptrick.ir/

هیچ نظری موجود نیست: