۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

شماره تلفن های ضروری !

شماره تلفن 148
اين‌ روزها مشاوران به ازاي يک ربع ساعت که با شما حرف مي‌زنند، قيمت سرسام‌آوري طلب مي‌کنند، اگر فقط يک راهنمايي کوچک مي‌خواهيد و نمي‌خواهيد زياد هزينه کنيد، مي‌توانيد به 148 زنگي بزنيد. اين يک مرکز مشاوره معتبر است با اين تفاوت که براي استفاده از آن مي‌توانيد توي خانه‌تان بنشينيد و بدون اين که لازم باشد توي چشم مشاورتان نگاه کنيد، کمک بگيريد. اصلاً مهم نيست که مشاوره‌تان چقدر طول مي‌کشد، مشاورها هر قدر که بخواهيد، به رايگان برايتان وقت مي‌گذارند، بعد هم کدشان را به شما مي‌دهند تا بتوانيد کارتان را پيگيري کنيد.
اگر خداي نکرده مشکل‌تان حاد بود، همين مشاورها شما را به يک پزشک معرفي مي‌کنند، به هر حال هيچ چيز جاي صحبت‌کردن حضوري را نمي‌گيرد. اگر براي اولين بار به مرکز مشاوره زنگ مي‌زنيد و مشاور خاصي را در نظر نداريد، خودشان شما را به يک مشاور وصل مي‌کنند.


شماره تلفن 1818
اين شماره به اندازه کافي معروف هست، همين که بتوانيد بدون ايستادن و وقت تلف‌‌کردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتي که روي کاناپه دراز کشيده‌ايد قبض تلفن‌تان را بپردازيد، خودش کلي غنيمت است. اما 1818 فقط به درد همين کار نمي‌خورد. اين شماره در واقع شماره سامانه خدمات الکترونيکي شرکت مخابرات استان تهران است. وقتي تماس مي‌گيريد، اول از شما مي‌خواهد شماره را وارد کنيد. بعد بدهي‌تان را مي‌گويد. براي پرداخت بايد شماره عابر بانک‌تان را بدهيد. نگران نباشيد، آنها هم يک شماره به شما مي‌دهند تا اگر مشکلي پيش آمد، دست‌تان به جايي بند باشد.
از 1818 مي‌توانيد خدمات ديگري مثل صورت حساب‌هاي قبلي و دريافت ريز مکالمات را هم بگيريد. يادتان باشد که فقط وقتي از تلفن خودتان زنگ زده باشيد مي‌توانيد از اين خدمات استفاده کنيد.


شماره تلفن 88612121
اين شماره تلفن امداد خودرو است. الان ديگر ماشين‌هاي امداد خودرو آنقدر در شهر پراکنده‌اند که حتماً روزي يکي دو بار با آنها برخورد مي‌کنيد. اگر ماشين‌تان توي راه خراب شد، به جاي اينکه بغض کنيد يا با گردن کج گوشه خيابان بايستيد تا يکي دلش بسوزد و نگه دارد، مي‌توانيد به اين شماره زنگ بزنيد تا يک مکانيک کاربلد به کمکتان بيايد. امداد خودرو در همه ايران خدمات مي‌دهد. حتي اگر در يک روستاي دورافتاده هستيد، حداقل روي مشاوره تلفني‌شان مي‌توانيد حساب کنيد. فقط حواس‌تان باشد وقتي به امداد خودرو زنگ بزنيد که پول توي جيبتان باشد.


شماره تلفن 192
اگر روز خيلي شلوغي داريد و مي‌خواهيد برنامه‌هايتان را طوري تنظيم کنيد که خداي نکرده نمازهايتان قضا نشود، مي‌توانيد از اين تلفن استفاده کنيد. همه اوقات شرعي را تا 24 ساعت آينده به شما اعلام مي‌کند. همه اوقات شرعي يعني حتي ساعت نيمه شب شرعي را. اگر هم نمي‌دانيد امروز چندم يا چند شنبه است، يا تاريخ ميلادي يا قمري را نمي‌دانيد هم، اين تلفن به شما کمک مي‌کند.


شماره تلفن 133
133را حتماً مي‌شناسيد اين شماره به درد وقت‌هايي مي‌خورد که اين آژانس‌هاي دم دستي جواب نمي‌دهند. مثلاً شب عيد يا روزهاي برفي. 133 يک سري تاکسي دارد که در سطح شهر تردد مي‌کنند. وقتي با 133 تماس مي‌گيريد، اپراتور نزديک‌ترين تاکسي بيکار به منزل شما را مي‌فرستد دنبالتان. لازم هم نيست آدرس بدهيد. اگر قبلاً حتي يکبار ازشان ماشين گرفته باشيد، شماره تلفن‌تان را با آدرس ذخيره کرده‌اند. وقتي هم مي‌رسند، تماس مي‌گيرند تا برويد دم در. البته اگر عجله داريد، کلاً بي‌خيالش شويد. هيچ وقت نمي‌شود روي زود رسيدن‌شان حساب کرد.
البته تهران کلي تاکسي بيسيم ديگر هم دارد. مثلاً تاکسي بي‌سيم بانوان با شماره تفلن 1821، 20102020 يا تاکسي تلفني آريا با شماره 1814. همه آنها قبض‌شان را با تاکسي‌متر حساب مي‌کنند، پس خيالتان از هزينه راحت باشد. بهتر است هر کدام از آنها را امتحان کنيد ببينيد کدامشان بيشتر به کار شما مي‌آيند.

شماره تلفن 191
اگر خداي نکرده خيلي فوري احتياج به داروخانه پيدا کرديد و به خاطر اين که هول شده‌ايد مغزتان قفل کرد و هيچي يادتان نيامد، اين تلفن حسابي به دردتان مي‌خورد. 191 با پرسيدن منطقه‌اي که در آن هستيد، برايتان اسم و آدرس همه داروخانه‌هاي نزديک را مي‌خواند.

شماره تلفن 119
يک صدا که استرس از آن مي‌بارد به شما ساعت را اعلام مي‌کند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقت‌هايي است که در خانه تنها هستيد، يک فيلم ترسناک هم ديده‌ايد، کافيست به آن زنگ بزنيد تا زهره‌ترک شويد!


شماره تلفن 137
اين شماره فوريت‌هاي شهرداري است. اگر مشکلي با کوچه و خيابان پيدا کرديد، مثلاً چاه فاضلاب کوچه سرريز شد يا موش توي جوي آب پيدا شد، مي‌توانيد با اين شماره تماس بگيريد. تا اين گوشه شهرتان مثل روز اولش تميز و مرتب شود.


شماره تلفن 199
به جاي اينکه راه بيافتيد، بکوبيد و تا فرودگاه برويد که شماره پرواز مسافران را بپرسيد، يک زنگ بزنيد به 199. اين شماره به شما مي‌گويد که آن پرواز چقدر تأخير دارد تا بيخودي توي فرودگاه معطل نشويد. کلاً هرگونه اطلاعاتي از هر پروازي بخواهيد، 199 کمکتان مي‌کند.


شماره تلفن 140
تا حالا چندبار شده که کد پستي‌تان را لازم داشته باشيد و يادتان رفته باشد همراه بياوريد؟ اين شماره به درد اين جور وقت‌ها مي‌خورد. با دادن شماره تلفن، کد پستي خانه‌تان را به شما مي‌دهد. علاوه بر اين، اگر آدرس مناطق پستي تهران را مي‌خواهيد و مي‌خواهيد وضعيت بسته‌هاي پستي‌تان را پيگيري کنيد، مي‌توانيد به اين شماره زنگ بزنيد.

شماره تلفن 142
اين شماره نداي تامين اجتماعي است؛ سازمان تامين اجتماعي با بهره‌گيري از اين سيستم بيمه‌شدگان و کارفرمايان را با حقوقشان آشنا مي‌کند.


شماره تلفن 143
براي اطلاع از پيش‌بيني هواي استان تهران و ديگر استان‌هاي کشور و همچنين اطلاع از تفسيرهاي نقشه هواشناسي مي‌توانيد از سيستم هواگو استفاده کنيد که اگر احيانا قصد مسافرت به منطقه‌اي از کشور را داريد با مشکل مواجه نشويد.


شماره تلفن 118
تماس با سامانه تلفني 118 شما را به آخرين تلفن‌هاي به روز شده اعم از بيمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپيمايي، راه‌آهن متصل مي‌کند، آ‌يا مي‌دانيد روزانه قريب به يک ميليون نفر با اين سامانه تماس مي‌گيرند و 500 هزار نفر از سامانه اينترنتي آن بازديد مي‌کنند.


شماره تلفن 110
با گرفتن شماره 110 که متعلق به نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است مي‌توانيد آخرين اطلاع رساني خود را در زمينه سرقت، قتل، درگيري و نزاع و زورگيري به گوش مسئولان نيروي انتظامي برسانيد.


هیچ نظری موجود نیست: