۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

یک زن آمریکایی با درجه ژنرال چهار ستاره !


برای نخستین بار یک زن در آمریکا با دریافت درجه ژنرال چهار ستاره فرماندهی ۱۳۳ هزار پرسنل نظامی را بعهده گرفت در ارتش آمریکا برای نخستین بار یک سرلشکر زن به مقام بسیار ارشدی رسیده است.

ژنرال «آن دانوودی»، پس از رسیدن به این مقام بر یک گروه پرسنل نظامی ۱۳۳ هزار نفری که در نقاط مختلف جهان مستقر هستند، فرماندهی میکند.

روز جمعه چهاردهم نوامبر ارتش آمریکا خانم «دانوودی» را به درجه یک ژنرال چهار ستاره ارتقاء داد. وی حدود ۳۳ سال سابقه خدمت دارد و در چندین پست فرماندهی انجام وظیفه کرده است. وی فرماندهی تاًمین تجهیزات و سلاح های لازم را بر عهده خواهد داشت.

ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا هنگام مراسم دریافت درجه خود در روز جمعه گفت هیچکس بیشتر از خود من دچار تعجب و حیرت نشده است. ژنرال «دانوودی» که ۵۵ ساله است، هنگام انجام مراسم ویژه ارتقاء درجه اش گفت: «ارتش بمن آموزش داده است و امروز در مقابل این فرصت را بمن داده است تا به ارتش خدمت کنم.»

«رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در این مراسم گفت ژنرال «دانوودی» یکی از کارشناسان مسائل لجیستیکی در نسل خود شناخته میشود. ارتقاء مقام وی، نشان دهنده شکوفائی زنان در ارتش ایالات متحده آمریکا طی سالهای اخیر است.

در حال حاضر، بنا بر گفته سرویس مطبوعاتی نیروهای آمریکا، ۵۷ فرمانده نظامی زن در ارتش آمریکا خدمت میکنند و ۴۷ افسر ذخیره زن نیز در رده های ژنرالی یا معادل آن در نیروی دریائی آمریکا دیده میشوند.

ژنرال «دانوودی» در سال ۱۹۹۳ میلادی و هنگام عملیات طوفان صحرا در حمله عراق به کویت، در مقام یک افسر ارشد هوا بُرد انجام وظیفه کرده است.

ofogheroshan.tk

هیچ نظری موجود نیست: