۱۳۸۷ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

تنظيم يک برنامه چربي سوزي موفق


کسي که مي خواهد چربي سوزي کند، خيلي کنجکاو است که ببيند بقيه از چه روش ها و متدهايي استفاده مي کنند. مخصوصاً خيلي علاقه مندند که از برنامه تمريني هنرپيشه ها و متخصصين فيتنس باخبر شوند. به همين خاطر وقتي يک برنامه به دست مي آورند، آنرا منحصراً استفاده مي کنند. خيلي ها همه سال از يک برنامه غذايي و يک مقدار مشخص کالري استفاده مي کنند و برنامه تمريني و کارديو يکساني دارند. مسئله اين است که وقتي يک برنامه را پشت سر هم و در طولاني مدت دنبال کنيد، بدنتان به آن عادت مي کند.
اگر خيلي وقت است که يک برنامه تمريني خاص را دنبال مي کنيد و وزنتان پايين نمي آيد، بايد برنامه تان را تغيير دهيد. خيلي ها هستند که همه سال يک برنامه تمريني کارديو انجام مي دهند و يک مقدار مشخص کالري در روز مصرف مي کنند و متعجبند که چرا وزن کم نمي کنند.
مثلاً فرض کنيد که دوستتان به شما پيشنهاد کرده است که يک برنامه کاهش وزن خاص را دنبال کنيد که خودش با آن جواب گرفته است. دو مرتبه در هفته تمرين کارديو و 3 مرتبه در هفته تمرين بدنسازي انجام مي دهيد، و در روز 2000 کالري مصرف مي کنيد. از موادغذايي سالم استفاده مي کنيد و در رژيمتان هم تقلب نمي کنيد. اما با همه اين حرفها وزنتان پايين نمي آيد و اگر هم مي آيد مقدار خيلي کمي است.
پس اگر نمي توانيد وزن کم کنيد، حتماً بايد تغييراتي در برنامه تان اجرا کنيد. مثلاً اگر روزانه 2000 کالري مصرف مي کنيد، سعي کنيد آنرا به 1800 کالري برسانيد. براي وزن کم کردن بايد بدنتان کمبود کالري داشته باشد. هرچه اين کمبود بيشتر باشد، وزن بيشتري هم کم مي کنيد. حتي مي توانيد جلسات تمريني کارديو خود را هم به 3 جلسه در هفته برسانيد. اگر اين هم جواب نداد، شدت تمرينتان را بالا ببريد و سعي کنيد در همان ميزان زمان، کالري بيشتري بسوزانيد.
خيلي از رژيم هاي معروف بسيار سختگير هستند. مربيتان ممکن است به شما بگويد که، "هر طور که شد، فلان مقدار کالري در هفته بسوزان، فلان دفعه در هفته و فلان دقيقه در روز تمرين کن." اما اگر موثر نبود، حتماً بايد در آن تغيير ايجاد کنيد. اين تغييرات مي توانند خيلي کوچک و جرئي باشند اما در عين حال موثر عمل کنند. يک برنامه تمريني بايد قابل انعطاف باشد تا هر زمان که خواستيد آنرا اصلاح کنيد.
هرچه رويکردهاي بيشتري را امتحان کنيد، تغييراتتان بهتر خواهد بود. هميشه يک چيز جديد را امتحان کنيد و هيچوقت ثابت و راکد از همان اصول و تکنيک هاي قديمي استفاده نکنيد. کارهاي زيادي هست که مي توانيد انجام دهيد. اگر چيز جديدي به بدنتان ارائه نکنيد، خسته خواهد شد.
نکاتي براي چربي سوزي سريع
پايين آوردن سرعت غذاخوردن: يکي از بهترين راه ها براي کم کردن سريع وزن کند غذا خوردن است. احساس گرسنگي که موقع نشستن سر غذا داشته ايد، وقتي به اندازه کافي غذا بخوريد از بين مي رود اما 20 دقيقه طول مي کشد که اين پيام به بدنتان برسد. هرچه مدت غذاخوردنتان بيشتر طول بکشد، زودتر احساس سيري خواهيد کرد. به جاي اينکه به لقمه بعدي غذا فکر کنيد، روي هر لقمه اي که به دهان مي گذاريد تمرکز کنيد. وقتي غذا را مي جويد قاشق بعدي را پر نکنيد. صبر کنيد تا براي قاشق بعدي آماده شويد. اين به شما کمک مي کند کندتر غذا بخوريد و سريعتر احساس سيري کنيد.
کمتر کردن حجم غذا: خيلي افراد به اين خاطر زياد غذا مي خورند که بشقابشان را زياد پر مي کنند. اگر مي خواهيد بدانيد که چطور سريع وزن کم کنيد، اين يک نکته رژيمي مهم است: هربار موقع غذاخوردن مقدار کمتري غذا براي خود بکشيد. اگر واقعاً سير نشديد مي توانيد دوباره بکشيد اما وقتي بشقابتان را انباشته از غذا مي کنيد محبور مي شويد که همه را تا ته بخوريد حتي اگر سير شده باشيد.
مصرف زياد سبزيجات: همه انواع سبزيجات براي شما مفيدند، مخصوصاً اگر رژيم داشته باشيد. استفاده از انواع و اقسام سبزيجات به شما کمک مي کند سريع وزنتان را پايين بياوريد. سبزي هايي را امتحان کنيد که قبلاً استفاده نکرده ايد و در رژيم غذاييتان به کشف موادغذايي جديد بپردازيد.
متمرکز شدن روي نتيجه نهايي: عجله نکنيد که 10 کيلو در يک هفته کم کنيد. چون بااين روش به جاي چربي ها فقط عضلاتتان را مي سوزانيد. همچنين احتمال برگشتن وزنتان هم بيشتر است. هدف کاهش وزنتان را در ذهن داشته باشيد و آهسته و پيوسته به سمت آن پيش رويد. گرچه انحراف از رژيم خيلي ساده است اما اجازه ندهيد که شما را از مسيرتان دور کند. هر انحرافي هم که پيش آمد، زود به مسير سابقتان برگرديد و دوباره روي هدفتان تمرکز کنيد. زياد به چيزهايي که از دست مي دهيد فکر نکنيد. بعد از چند هفته سالم غذا خوردن ديگر هرگز نخواهيد خواست که به گذشته برگرديد. اين يک قدم مهم در پايين آوردن سريع وزن است.
From : Rebel Man

۱ نظر:

قدير علاقه مند تبريزي گفت...

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اكسين ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اكسين ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند.....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید...در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه 3 میلیونی اكسين ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
اگر باور ندارید نمونه انرا در وبلاگ میهن بلاگی زیر ببینید.نمونه کارکرد بسیار عالی این گروه ..تعداد بازدید کنندگان روزانه در این وبلاگ را ببینید....و جویای میزان در امد ان شوید..
http://sportchi.mihanblog.com/post/category/11