۱۳۸۷ اسفند ۲۴, شنبه

ایا شاد بودن یک موفقیت است؟


ایا موفقیت شما را خوشحال می‌‌کند یا خوشحالی شما را موفق می‌‌کند؟
روانشناسان و اقتصاددانان بحث درباره این موضوع را بسیار ضروری می‌‌دانند. در ظاهر موفقیت باعث خوشحالی انسان‌ها می‌‌شود چون در هر حال از شکست بهتر است، اما در واقع داشتن یک روحیه شاد که از آن به عنوان احساسات مثبت یاد می‌‌شود، انسان‌ها را موفق می‌‌سازد.
به گفته محققان احساسات مثبت ناشی از خوشحالی یافتن دوست، داشتن رابطه شاد با همسر و برقراری یک رابطه طولانی مدت با یک دوست و خوب پول درآوردن در سلامت افراد موثر است.
از تحقیقات دیگر دانشمندان مشخص شده است که دوستی، عشق، احترام و حمایت اجتماعی و یک کارمند نمونه بودن به اندازه خوش بین بودن و مثبت فکر کردن در سلامتی افراد موثر است.
محققان در مراحل مختلف سوال‌هایی را مطرح کردند از جمله اینکه آیا افراد شاد بطور کل افراد بهتری هستند یا بهتر با دیگران همکاری یا مشارکت می‌‌کنند یا سیستم ایمنی محکم‌تری را دارند.
پاسخ تمامی این سوال‌ها مثبت است. افراد شاد مشکلات دیگران را بهتر حل می‌‌کنند و بهتر با دیگران ارتباط برقرار می‌‌کنند.
از سوی دیگر برخی از محققان عقاید دیگری دارند. آنها می‌‌گویند : اگر در زندگی مشکل خاصی نداشته باشید، مثبت بودن و شاد بودن می‌‌تواند بعنوان عاملی بسیار موثر مطرح باشد، اما هنگامی که طوفان‌های مشکلات ما را می‌‌لرزاند دیگر تمایلی به شاد بودن نداریم. همچنان که بسیاری از مواقع شاد نبودن خود می‌‌تواند یک محرک باشد. ما در طی روز افراد بسیاری را می‌‌بینیم که ناراحت هستند، اما در عین حال موفق و خلاق هستند.
پس شاد بودن، تنها یک دارایی بزرگ شخصی است، اما هیچ ضمانتی برای داشتن یک زندگی عالی و خوب نیست.
منبع: ebtekarnews.com

هیچ نظری موجود نیست: