۱۳۸۸ فروردین ۹, یکشنبه

تاثیر مصرف تن ماهی بر سیستم عصبی


بهتر است برای استفاده مناسب از مواد غذایی در هفته دو تا سه بار از انواع ماهی استفاده نشود و همچنین فقط از یک نوع ماهی نیز دربرنامه غذایی استفاده نشود.
مهر: با وجود اینکه ماهی از منابع غذایی خوب و مقوی است اما مصرف زیاد تن ماهی در سیستم عصبی و مغزی بدن اختلال ایجاد می کند.به گزارش فاکس نیوز، ماهی تن از جمله ماهیهایی است که علاوه بر مواد مفید مانند فسفر و ید از میزان جیوه قابل توجهی نیز برخوردار است و چنانچه به مقدار زیاد مصرف شود احتمال بروز برخی بیماریها از جمله بیماریهای عصبی را افزایش می دهد.
جیوه ازعناصر سنگین به شمار می رود و استفاده زیاد آن برای بدن درحکم مواد سمی را دارد ومانع ازعمل برخی فعالیتهای طبیعی بدن می شود. اختلالات حسی و عضلانی و متابولیسم از جمله مشکلات ناشی از مصرف جیوه است و به طور کلی برای افرادی که دارای مشکلاتی در سیستم عصبی و مغزی هستند مناسب نیست.
به همین دلیل مصرف زیاد تن ماهی برای مبتلایان به بیماریهای مغزی وعصبی و همچنین کودکان و مادران باردار توصیه نمی شود زیرا سیستم مرکزی و عصبی جنین را که به سرعت در حال رشد است تحت تاثیر قرار می دهد.
بهتر است برای استفاده مناسب از مواد غذایی در هفته دو تا سه بار از انواع ماهی استفاده نشود و همچنین فقط از یک نوع ماهی نیز دربرنامه غذایی استفاده نشود.ماهی های رودخانه ای ودریایی به طورطبیعی بسیار مفیدتر از ماهیهای کنسرو شده با مواد نگهدارنده هستند.

هیچ نظری موجود نیست: