۱۳۸۷ اسفند ۲۶, دوشنبه

پولدار ترین فوتبالیستهای ایرانی چه کسانی هستند ؟



وطن امروز در گزارشي ويژه به بررسي پولدارترين فوتباليست هاس ايران پرداخته است.
در اين گزارش با بيان اينكه تا پيش از اين گفته مي شد علي دايي مايه دار ترين فوتباليست ايراني است آمده:
البته ديگر نمي‌شود دايي را جزو بازيكنان محسوب كرد. او مربي شده و حالا روي نيمكت تيم‌ملي مي‌نشيند. با اين همه، نمي‌شود از دايي چشم‌پوشي كرد.
به نوشته اين روزنامه يكي از بازيكنان تيم ملي كه نمي‌خواهد نامش فاش شود، با خنده مي‌گويد: اي كاش پول دايي فقط از پارو بالا مي‌رفت! با اينكه زمين و زمان مي‌دانند كه دايي ثروتمند‌ترين فوتبالي است، اما او بارها منكر اين موضوع شده.
اما دايي يكبار در پاسخ به اين سوال گفت: بچه‌هايي هستند كه خيلي بيشتر از من دارند. ببينيد من خدا رو شكر مي كنم اندازه خودم شايد هم بيشتر از اندازه خودم دارم. اما اين متعلق به يك مجموعه است. من با خانواده‌ام زندگي مي‌كنم و هيچ موقع همه چيز را براي خودم نخواسته‌ام. الان هم همين‌طور است من عاشق خانواده‌ام هستم و هميشه دوست دارم پيش آنها زندگي كنم و اينكه من پولدارترين فوتباليست باشم، نه؟! اصلاً
خب، هنوز كشف نشده بازيكناني كه منظور دايي با آنهاست، چه كساني هستند.آن بازيكن ملي‌پوش خيلي راحت به اين سوال جواب مي‌دهد
مهدي مهدوي‌كيا: ‌هر كسي نداند خبرنگاران خيلي خوب مي‌دانند كه مهدوي‌كيا يكي از مايه‌دارترين فوتباليست‌هاي ايراني است. با پولي كه او از باشگاه‌ هامبورگ گرفت، نه تنها بار خودش را بست، بلكه نوه نتيجه‌اش هم بيمه شدند.
مهدي بابت هر فصل از اين تيم 2 ميليون و 200 هزار يورو مي‌گرفت كه در نوع خود يك ركورد محسوب مي‌شد، چون مهدي در آن روزها توانست ركورد درآمد در هامبورگ را بزند. مهدي سه فصل اين رقم را از هامبورگ دريافت كرد. حالا هم كه به آينتراخت رفته، سالي يك ميليون و پانصد هزار يورو مي‌گيرد كه او را قاطي 4 بازيكن گران تاريخ باشگاه كرده.
وحيد هاشميان به گزارش شفاف و به نقل از وطن امروز كلاً آن دسته از بازيكناني كه در بوندس‌ليگا زياد بازي كرده‌اند، در پول دست و پا مي‌زنند.
همين وحيد هاشميان كه اين روزها بازيكن بوخوم است، هر فصل مبلغ سنگيني را دريافت مي‌كند. او در هانوفر سالانه نزديك به يك ميليون و پانصد هزار يورو دريافت مي‌كرد كه اين رقم‌ها را خودتان به ريال حساب كنيد تا ببينيد چند ميليارد مي‌شود! بازيكن مايه‌دار در فوتبال ايران زياد است
علی كريمي :
علي كريمي هم از آن دسته بازيكناني است كه بدجور درآمدش بالاست. او در چند سال اخير به اندازه عمر چند صد بشر، پول به جيب زده. زماني كه در الاهلي بازي مي‌كرد براي دوبار قراردادش را با اين تيم اماراتي تمديد كرد كه براي دو بار قراردادش را با اين تيم اماراتي تمديد كرد كه براي هر فصل نزديك به 2 ميليارد تومان دريافت مي‌كرد. بعد راهي آلمان و بايرن شد، براي هر فصل بازي يك ميليون و پانصد هزار يورو گرفت تا بر اندوخته‌هاي خودش بيفزايد. تازه بعد از جدايي از بايرن بود كه علي، ثروت خود را افزايش داد. براي سه فصل بازي در قطر، 5 ميليارد دريافت كرد، آن هم به طور كامل. ولي در مجموع 2 فصل در اين كشور بازي كرد. باشگاه پرسپوليس هم براي اينكه او را به خدمت بگيرد 300 ميليون به باشگاه السيليه داد.مي‌گويند كريمي در پرسپوليس پولي نمي‌گيرد و تنها ماهانه يك رقم ناچيزي در حد چند ميليون از باشگاه دريافت مي‌كند.ابوالفضل جلالي مدير برنامه‌هاي علي كريمي مي‌گويد: �راستش علي 2 سالي است كه فقط با انگيزه مالي فوتبال بازي مي‌كند...
فرهاد مجيدي :
در اينكه خيلي‌ها مي‌دانند ستاره‌هاي ذكر شده چقدر مايه‌دار هستند، شكي نيست. مردم عادي خيلي خوب از اين ماجرا با اطلاعند ولي هستند بازيكناني كه پشت ابر پنهان مانده‌اند.يكي از افراد فوتبالي مي‌گويد: من فكر مي‌كنم نبايد فرهاد مجيدي را از قلم انداخت!
اين مهاجم استقلال كه 8 سالي در امارات بازي كرد اينقدر پول درآورد كه حالا بتوان به جرأت گفت جزو سه نفر اول مايه‌دارها باشد.مي‌گويند او از شيخ دوبي اينقدر پاداش گرفت و در كنارش مغازه و خانه خريد كه حالا ماهانه ميلياردها پول به حسابش واريز مي‌شود.
مجيدي البته اين قضيه را خيلي بروز نمي‌دهد و در تهران با ماشين‌هاي 60،70 ميليوني مي‌چرخد. يكي از دوستان نزديك فرهاد مي‌گويد: او اگر همين‌طور ادامه بدهد بعيد نيست دايي و مهدوي‌كيا را بگيرد.
‌كريم باقري در رده‌هاي بعدي پولدارها نام‌هايي مانند كريم باقري، جواد نكونام،‌ ايمان مبعلي،‌ جواد كاظميان و... ديده مي‌شود. كريم از آن دسته ثروتمندهاي ندار است و احتمالاً زندگي را با جمله معروف بهتر است ثروتمند زندگي كنيم تا اينكه ثروتمند بميريم سپري مي‌كند. او چيزي از مايه‌دار بودنش بروز نمي‌دهد و تا همين چند وقت پيش هم با 206 در تهران چرخ مي‌زد. او كلاً خيلي كم خريد مي‌كند و با همه بازيكنان فرق دارد.
جواد نكونام :
در مورد جواد نكونام بايد گفت كه رفته رفته دارد براي دايي و دار و دسته‌اش، يك خطر محسوب مي‌شود. او كه سه ساله با اوساسونا بست، براي فصل اول نزديك به دو ميليون يورو دريافت كرد اما از اين فصل، پولي به مراتب بيشتر مي‌گيرد.سايت ترانسفر ماركت كه در جهان سايتي شناخته شده است و قيمت بازيكنان را تخمين مي‌زند، در جديدترين آمار خود اعلام كرد حالا نكونام نزديك به 7 ميليون يورو قيمت دارد كه در تاريخ فوتبال ايران، براي يك بازيكن بي‌سابقه است. نكونام از زماني كه ايران را ترك كرد قدم در راه ثروتمند شدن گذاشت.از دو باشگان اماراتي الوحده و الشارجه نزديك به يك ميليارد و چهارصد ميليون دريافت كرد كه به گفته دوستان نزديكش بيشتر اين پول را خرج تجملات كرد!
قبل از آن هم او جزو گران‌ترين بازيكنان ليگ برتر بود كه از باشگاه پاس براي هر فصل 300 ميليون مي‌گرفت. ولي حالا پولي كه جواد در اسپانيا مي‌گيرد چندين برابر اين رقم است.
مسعود شجاعي:
به گزارش وطن امروز حتي مسعود شجاعي هم در اسپانيا ميخ مايه‌دار شدن را كوبيده.به تأييد سايت رسمي باشگاه اوساسونا او براي هر فصل 2 ميليون يورو از اين باشگاه مي‌گيرد كه براي بازيكني در حد او يك رقم كلان است. مسعود قبل از اين، بيشترين پول دريافتي را از اماراتي‌ها گرفته بود كه به گفته خودش نزديك به يك ميليارد تومان بود.براي پول درآوردن امارات هم بدجايي نيست. حتي علي دايي كه روزي برايش افت داشت در آسيا بازي كند، دو فصل به الشباب امارات قرار داد بست و 2 ميليارد به جيب زد.
ايمان مبعلي، جواد كاظميان و علي سامره از آن دست بازيكناني هستند كه خيلي راحت به اين قضيه پي برده‌اند و الان چند سالي مي‌شود كه در امارات بازي مي‌كنند.
ايمان در حال حاضر گران‌ترين بازيكن ايراني ليگ امارات است و نزديك به يك ميليارد و پانصد ميليون از باشگاه الوصل گرفته.او در سه سال اخير رقم درآمد سالانه خود را به بالاي يك ميليارد افزايش داده و اگر همين‌طور ادامه دهد، درآينده يكي از مايه‌دارترين بازيكنان ايران مي‌شود.
جواد كاظميان دوست نزديكي ايمان هم از فصل گذشته رقم دريافتي را به يك ميليارد رسانده و هر فصل قيمت خود را بالاتر مي‌بردو اينها تنها بازيكنان ثروتمند ايران نيستند.
در ليگ برتر هم هستند كساني كه جزو مايه‌دارها محسوب مي‌شوند، مثل نيكبخت واحدي. ولي رقمي كه او و ساير بازيكنان گران‌قيمت ليگ براي يك فصل مي‌گيرند خيلي كمتر از لژيونرهاست.

هیچ نظری موجود نیست: