۱۳۹۱ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

ده حیوان شگفت انگیز شبیه گیاهان !


حیوانات همیشه پر از شگفتی هستند. بدون توجه به جایی که نگاه می کنید، شما می توانید موجوداتی را با حیرت انگیزترین مکانیسم های طبیعی ببینید. از بزرگترین تا کوچکترین آنها، چیزهای زیادی در مورد حیوانات وجود دارد که واقعا باعث تعجب ما می شوند. تعدادی که در اینجا لیست شده اند، توانایی تقلید از گیاهان اطراف خود را دارند. آنها به شکل برگ ها، گل ها و حتی جلبک ها در می آیند. بدون شک این بسیار پر ابهت خواهد بود.

1. آخوندک شبح



این یک برگ است یا آخوندک؟ بسیاری از مردم قطعا می گویند برگ، حتی اگر آن را در حال حرکت ببینند. این گونه های کوچک آخوندک را می توان در سراسر آفریقا پیدا کرد. آنها بسیار کوچک هستند و تا 2 اینچ رشد میکنند و در رنگ های مختلف یافت می شوند. اکثر نقاط بدن آنها مانند برگ های خشک است و تا 2 سال عمر میکنند.


2. گیاه سبز قیفی



تورپدو باگ نیز نامیده می شود و نام علمی این حشره Siphanta acuta است. این حشره زیبا، از گیاهان تغذیه می کند و به نظر می رسد مثل یک برگ است. هنگامی که آنها در حال استراحت هستند، بال سبز خود را به دور خود می گیرند و بیشتر شبیه یک سقف شیب دار می شوند. آنها کوچک هستند با طول متوسط 15 میلی متر از حشرات بومی استرالیا هستند اما هم اکنون در هاوایی و نیوزیلند نیز یافت می شوند.


3. استیک



این حشرات بسیار شبیه به چوب هستند. آنها در واقع بیشتر شبیه آکالیپتوس می باشند و منبع اصلی تغذه آنها نیز درخت اکالیپتوس است. بدن آنها بلند و باریک، اما می توانند پرواز کنند. تا 18 سانتی متر رشد می کنند و بومی قسمت جنوبی استرالیا هستند. جنگل های نیوساوت ولز و ویکتوریا خانه آنها را ساخته اند اما در بسیاری از مکان های نزدیک به آب یافت می شوند.


4. اژدهای دریایی برگ دار



این ماهی متعلق به خانواده اسب دریایی است. در زیر آب آنها مانند جلبک دریایی شناور به نظر می رسند. این ها در واقع اعضای بدنش است که بسیار شبیه برگ است که به راحتی برای ترکیب شدن با محیط زیست خود از آنها استفاده می کند. اما چیزی که آنها برای حرکت از آنها استفاده می کند باله هایش است که بسیار شفاف هستند که به سختی قابل دیدن هستند.


5. آخوندک گل شیطان



یکی دیگر از آخوندک ها است که می تواند از گیاهان به صورت بسیار طبیعی تقلید کند. این آخوندگ رنگارنگ و بسیار زیبا، پادشاه آخوندک ها نامیده می شود. با باله های دوست داشتنی و رنگ های مختلف بدنش، به آسانی آن را با یک گل اشتباه می گیرید. آخوندک های زیادی هستند که از گل ها و برگ ها تقلید می کنند اما این گونه خاص در این کار بسیار ماهر است.


6. اژدهای برگی دریا



یکی دیگر از بستگان اسب دریایی است و اژدهای برگی دریا نامیده می شود. اگر چه این حیوان چندان عجیب و غریب به نظر نمی رسد اما به راحتی می تواند در میان جلبک های کف دریا، به دلیل شکل بدنش مانند یک برگ پنهان بشود. آنها بومی سواحل جنوبی استرالیا هستند و می توانند در آبهای بین 3 تا 50 متر زندگی کرده و از زئوپلانکتون های کوچک تغدیه می کنند.


7. مارمولک دم برگی



این مارمولک به طور عمده در ماداگاسکار یافت می شود. دمی بسیار شبیه برگ دارد و این نکته بسیار جالب در مورد این مارمولک دم تخت است. این خصوصیت به آنها کمک می کند به راحتی پنهان شوند و شکار کنند.


8. قورباغه ماهی



یکی از حیوانات دریایی شناخته شده که برای پیدا کردن غذا و محافظت از دست شکارچیان به راحتی خود را مخفی می کند. بسیاری اوقات قورباغه ماهی مانند سنگ یا مرجان ها هست و گاهی به شکل اسفنج ها در می آید.


9. عقرب ماهی برگی



این یکی دیگر از حیوانات دریایی است که از برگهای مرده تقلید می کند. آنها این کار را برای گرفتن طعمه های خود انجام می دهند و تحت جریان آب حرکت می کنند و طعمه ها با این فرض که عقرب ماهی فقط یک گیاه بی ضرر است به آن نزدیک می شوند و بی اطلاع هستند که آنها در حال نزدیک شدن به نابودی اند.


10. لاک پشت شرقی



آنها بومی استرالیا هستند و بیشتر در باتلاق های آب شیرین، سدها و دریاچه ها یافت می شوند. بر روی لاک آنها جلبک ها رشد می کنند و هنگامی که در حال حرکت هستند از نگاه بسیاری مانند سنگ به نظر می رسند و باعث فرار شکارچیان و حتی انسان ها با نیت بد می شوند.


هیچ نظری موجود نیست: