۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

وضعیت عجیب کاربران تلفن همراه در کره شمالی

شاید بسیار سخت باشد که باور کنید در کره شمالی مردم به گوشی موبایل دسترسی داشته باشند زیرا این کشور یکی از ایزوله ترین مناطق دنیا است و بسیاری از فناوری ها در آن ممنوع اعلام شده است.
تلفن همران مردم کره شمالی
با این حال از سال 2008 اپراتور Koryolink اقدام به پوشش شبکه در این کشور کرده است و تا به امروز حدود یک میلیون نفر از امکانات آن استفاده می کنند. این رقم در سال 2010 حدود 300 هزار نفر بوده است که این امر نشان دهنده گسترش سریع استفاده از موبایل در کره شمالی است. شاید تعداد یک میلیون کاربر رقم بسیار زیادی به نظر نرسد ولی باید گفت در این کشور حقوق ماهیانه میانگین مردم حدود 15 دلار است در حالی که خرید یک تلفن همراه 400 دلار هزینه دارد و جمعیت کل این کشور نیز 24.5 میلیون نفر است و یعنی فقط 4 درصد از مردم به موبایل دسترسی دارند.
بعضی دیگر از افراد نیز خطر واردات غیر قانونی تلفن همراه را قبول و اقدام به وارد کردن موبایل از طریق کشور چین می کنند. مزیت این تلفن های همراه نسبت به اپراتور خود کشور کره شمالی تماس های بین المللی است. کاربرانی که دارای این تلفن ها هستند می توانند با رفتن در کنار مرزهای کره از طریق اپراتورهای کشور چین تماس های بین المللی برقرار کنند. در سوی دیگر ایجاد این نوع تماس ها از طریق اپراتور Koryolink مجاز نمی باشد زیرا دولت قصد دارد که از خروج هر گونه اطلاعاتی به خارج از کشور جلوگیری کند.
دسترسی به اینترنت نیز که کلا خارج از ذهن است و در بهترین حالت بعضی از کاربران دارای دستگاه هایی هستند که می توانند به وسیله آن ها تصاویر یا ویدیوهای خود را ضبط کنند یا به انتقال اطلاعات از طریق حافظه های جانبی مشغول شوند
دسترسی به اینترنت نیز که کلا خارج از ذهن است و در بهترین حالت بعضی از کاربران دارای دستگاه هایی هستند که می توانند به وسیله آن ها تصاویر یا ویدیوهای خود را ضبط کنند یا به انتقال اطلاعات از طریق حافظه های جانبی مشغول شوند.
جالب تر است که بدانید اپراتور Koryolink در ابتدا تمامی شماره های خود را با عدد 1912 شروع می کرد زیرا تاریخ تولد رییس جمهور کره شمالی Kim Il-sung در این سال بوده است. البته بعد از مدتی به علت افزایش تقاضا این اپراتور مجبور شده پیش شماره 1913 را نیز به لیست سرویس خود اضافه کند.

هیچ نظری موجود نیست: