۱۳۹۱ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

موریشیوس؛ سرزمین هفت‌رنگ آفریقا


جزیره موریشیوس در جنوب شرق قاره آفریقا یکی از عجایب زیبای جهان است. 
موریشیوس دارای قطعه زمینی است که خاک آن به شکل رنگین کمان و دارای «هفت‌رنگ» است.


موریشیوس مساحتی بالغ بر 1865کیلومترمربع دارد و در جنوب شرقی قاره آفریقا واقع است. شگفتی این جزیره در آن است که در قسمتی از آن قطعه زمینی مشاهده می‌شود که خاک آن هفت رنگ دارد و همین موجب شده تا این منطقه به سرزمین هفت رنگ معروف شود.

این قطعه زمین مساحتی بالغ بر 7500مترمربع را دربرمی‌گیرد و شن‌های این منطقه به رنگ‌های «قرمز، کرم، بنفش، سبز، آبی، ارغوانی و زرد» است که آمیخته شدن شن‌ها با رنگ آبی دریا که در کنار آن قرار دارد، به این منطقه زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای بخشیده است. به گزارش فارس، زمین‌شناسان معتقدند که رنگ قرمز موجود در خاک این منطقه ناشی از وجود آهن و رنگ آبی و ارغوانی ناشی از وجود ماده آلومینیوم در آن است.

از نکات بسیار عجیب در این بخش از آفریقا عدم‌آمیزش رنگ‌ها با یکدیگر است؛ به‌گونه‌ای که هر لایه از خاک در همان طبقه و رنگ خود باقی می‌ماند، بی‌آنکه با طبقه و رنگ دیگر آمیخته شود و این نکته بسیار عجیبی است که زمین‌شناسان تاکنون نتوانسته‌اند پاسخی برای آن پیدا کنند. همچنین خاک هفت رنگ این منطقه با وجود قرار داشتن در منطقه استوایی و باران‌های موسمی شدیدی که شاهد آن است، هیچ‌گاه کم یا با یکدیگر آمیخته نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: