۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

طلوع سه‌بعدی زمین +عکس

این تصویر شگفت‌انگیز را مایکل کالینز، یکی از سه فضانورد آپولو11در21 جولای 1969 / 31 تیر 1348 گرفته است. ماه‌نشین ایگل در حال برگشتن از سطح ماه به فضاپیمای آپولو است و زمین نیز در افق قرار دارد.

نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، دو فضانورد آپولو 11 بودند که سوار بر ماه‌نشین ایگل به سطح ماه رفتند و پس از انجام چند آزمایش، به آپولو بازگشتند. تصویر زیر به روش آناگلیف گرفته شده است. دو دوربین که به اندازه فاصله دو مردمک چشم انسان از یکدیگر فاصله دارند، همزمان از صحنه مورد نظر عکس می‌گیرند. سپس تصویر دوربین سمت راست به رنگ آبی و تصویر دوربین سمت چپ به رنگ سرخ رنگ‌آمیزی می‌شود و درنهایت این دو تصویر را روی هم می‌اندازند. برای مشاهده تصویر، کافی است عینکی دورنگ (طلق آبی‌رنگ روی چشم راست و طلق سرخ‌رنگ روی چشم چپ) یا ابزاری شبیه آن بسازید و به عکس نگاه کنید.
از آن‌جا که رنگ‌های آبی و سرخ مکمل یکدیگرند، تصویر آبی‌رنگ از پشت طلق سرخ دیده نمی‌شود و به شکل مشابه تصویر سرخ‌رنگ از پشت طلق آبی‌رنگ دیده نمی‌شود. بنابراین، چشم راست فقط تصویر راست و چشم چپ فقط تصویر چپ را می‌بیند. بنابراین مغز شما همزمان دو تصویر راست و چپ را دریافت می‌کند و مشابه شرایط معمول، آن را سه‌بعدی تفسیر می‌کند.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.
منبع: خبر آنلاین

هیچ نظری موجود نیست: