۱۳۸۷ مهر ۱۴, یکشنبه

سنگها و جواهرات خوش یمن ، ویژه ماه تولد شما !



شايد قبلأ شنيده باشيد كه متولدين ماههاي مختلف ، سنگهاي مخصوص به خودشان را دارند كه البته گفته ميشود كه اين سنگها براي آنها علاوه بر خوش يمن بودن باعث سلامتي ايشان نيز ميشود. گذشته ازخرافه بودن يا نبودن اين موضوع ، فقط به عنوان سرگرمي ، با انواع انها اشنا شوید.

فروردين(بره)
الماس يكي از گرانبهاترين و زيباترين سنگهاي موجود در طبيعت است كه با متولدين فروردين ارتباط بيشتري برقرار مي كند. اين سنگ اعتماد به نفس را افزايش مي دهد و احساس شكست ناپذيري را در انسان تقويت مي كند. الماس يكي از قديمي ترين سنگهاي موجود در طبيعت است كه خاصيت تصفيه كنندگي دارد و مخصوصأ روي كاركرد كليه ها و مثانه اثر مثبتي مي گذارد. علاوه بر آن كارائي و قدرت سنگهاي ديگر را هم افزايش مي دهد. فراموش نكنيد متولد هر ماهي كه هستيد و از هر سنگي استفاده مي كنيد، افزودن الماس را به گردنبند خود از ياد نبريد.

ارديبهشت(گاو)
سنگ متولدين ارديبهشت ماه، زمرد است. زمرد از زمان خيلي دور به عنوان سنگ درماني به كار مي رفته است. يكي از مهمترين ويژگي هاي زمرد اين است كه روح و جسم را با هم متعادل مي كند. اين سنگ روي تيروئيد و تصلب شرائين اثر مي گذارد و در مورد بيماراني كه پاركينسون دارند يا مبتلا به صرع هستند ، روند درمان بيماري را بهبود مي بخشند. زمرد فشار خون و بيماري قلبي را نيز كنترل مي كند. در زمان هاي گذشته براي درمان بچه هاي كوچك هنگامي كه به تب مبتلا مي شدند، از زمرد استفاده مي كردند. اين سنگ ادراكات شهودي را افزايش مي دهد و در ايجاد نبوغ تأثير مي گذارد. يوگي ها و كساني كه مديتيشن مي كنند معتقدند كه همراه داشتن زمرد آنها را زودتر به تمركز مي رساند.

خرداد(دو پيکر)
مرواريد، سنگ اختصاصي متولدين خرداد ماه است. به مرواريد، داروي جادوئي نيز مي گويند. اين سنگ روي اعصاب و كليه ي عضلات اثر مثبت مي گذارد و بيماري هاي ناشي از كمبود كلسيم را برطرف مي كند. مرواريد نيروي حيات را افرايش مي دهد و ضداضطراب عمل مي كند. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث ميشود قوي ابتكار شما بهتر عمل كند و خلاقيت تان افزايش يابد.

تير(خرچنگ)
سنگ متولدين نخستين ماه تابستان ( گارنت) است كه به رنگ تيره و شبيه ياقوت قرمز در طبيعت ديده مي شود. گارنت سنگ حامي مسافريني است كه با كشتي سفر مي كنند. اين سنگ براي استحكام ديواره هاي سرخرگ، تقويت چشم و درمان سرطان در مراحل اوليه ي آن كارائي دارد. اثرات اين سنگ ميان زنان بيشتر نمايان مي شود. گارنت بيماري هاي زنان را بهبود مي بخشد.

مرداد(شير)
پريدوت و اونيكس سنگهاي متولدين مرداد ماه هستند. اونيكس سنگي شبيه عقيق است كه به رنگ سياه يافت مي شود . اين سنگ براي درمان اعتياد مورد مصرف قرار مي گيرد. به نظر مي رسد از آنجا كه اونيكس اعتماد به نفس و دلگرمي را افزايش مي دهد، از گرايش افراد به سوي اعتياد مي كاهد. اونيكس روي سياهرگ ها و مفاصل بخصوص در افرادي كه دچار نقرس هستند اثر مثبت مي گذارد و از لحاظ رواني موجب ازدياد هماهنگي روحي انسان مي شود.

شهريور(خوشه)
ياقوت كبود، سنگ مخصوص متولدين شهريور ماه است. اين سنگ داراي خاصيت شفابخشي است و روي سلولهاي پوست، مو و ناخن اثر مي گذارد. ياقوت كبود از ريزش مو جلوگيري مي كند و سيستم عصبي را بهبودي مي بخشد. اين سنگ درد را كاهش مي دهد و براي بيماري هاي مزمني مثل روماتيسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن براي درمان سرگيجه و جلوگيري از خونريزي زخمها به كار مي رود.

مهر(ترازو)
متولدين مهر ماه مي توانند از سنگهاي مونستون و اوپال استفاده كنند. مونستون داراي چندين رنگ است. سفيد مايل به آبي، مايل به سبز و مايل به صورتي آن در طبيعت يافت ميشود. مونستون سنگي است كه روي اختلالات هورموني تاثير مثبتي دارد، بخصوص شير مادران را افزايش مي دهد. اين سنگ روي تيروئيد هم اثر مثبت دارد و باعث مي شود موانع احساسي شخص از بين برود. اوپال از خانواده ي عقيق و سنگي است كه در كشور استراليا به دست مي آيد. اين سنگ روي التهابات روده و معده موثر است و بر جريان خون تاثير مي گذارد . از اين سنگ به عنوان طلسم خوشبختي نيز ياد شده است. در گذشته مرسوم بوده كه از اشخاص مبتلا به افسردگي، درخواست مي كردند به اوپال سياه نگاه كنند، چون اعتقاد داشتند اين كار افسردگي آنها را از بين مي برد.

آبان(کژدم)
سيترين و ياقوت قرمز سنگهاي متولدين اين ماه هستند. ياقوت قرمز براي بيماري هاي ويروسي و اپيدمي، همچنين درمان تب مفيد است. اين سنگ بي حسي و رخوت را از بين مي برد و از زايمان زودرس جلوگيري مي كند. ياقوت قرمز ايمني بدن را افزايش مي دهد و از لحاظ رواني هم باعث رهايي از وابستگي هاي رواني ميشود. از زمان قديم متداول بوده كه به زوجهاي جوان توصيه مي شده اين سنگ را براي وفاي بيشتر نسبت به شريك زندگي خود به گردن بياويزند.

آذر(کمان)
سنگ فيروزه به متولدين آذرماه تعلق دارد. از سنگ فيروزه به عنوان سنگ حامي ياد شده است. معروف است كه در اروپا، خلبانان و مهمانداران هواپيما براي ايمني در سفر از فيروزه استفاده مي كنند. چون اين سنگ، از سقوط جلوگيري مي كند. فيروزه بر روي عملكرد نادرست كبد اثر مي گذارد و قدرت و ديد چشم را افزايش مي دهد . فيروزه ضدافسردگي است، نشاط آور است و التهاب پوستي را فرو مي نشاند.

دي(بز)
نكتهي عجيبي است كه متولدين دي ماه، سنگ مخصوص به خود ندارند، اما در عوض همه ي سنگها با تمام خواص شان براي آنهامفيد هستند. پس آزاد هستيد با توجه به علاقه و تمايل تان، هر سنگي را كه مي خواهيد انتخاب كنيد.

بهمن(دلو)
آماتيست، سنگ كريستالي بنفش رنگ است كه به اضطراب پايان مي دهد و مخصوص متولدين بهمن ماه است. اين سنگ ضداضطراب و كابوس است و براي كساني كه بدخواب هستند يا مدام كابوس مي بينند، توصيه شده است ، تجربه نشان داده است كه افراد مضطرب وقتي آماتيست را با خود همراه مي كنند به آرامش مي رسند.

اسفند(ماهي)
متولدين آخرين ماه سال، با مرجان پيوند برقرار مي كنند. مرجان از همين گياه دريايي به دست مي آيد و از رنگ قرمز پررنگ، تا گل بهي و صورتي يافت مي شود. چون منشا آن كلسيم است روي بيماري استخوان ها بخصوص راشيتيسم تاثير مثبت مي گذارد. مرجان براي استحكام دندان ها مفيد است و انعطاف پذيري را هم تقويت مي كند. متولدين اسفندي كه به راحتي نمي توانند خود را با محيط وفق دهند، با همراه داشتن مرجان مي توانند بر اين ضعف فائق آيند.
شراره/روزنه

هیچ نظری موجود نیست: