۱۳۸۷ مهر ۳۰, سه‌شنبه

غرق شدن 216 ایرانی در دریای مازندران در 6 ماهه نخست سال 87


سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث كشور از مرگ 216 نفر بر اثر غرق شدگی در آبهای دریای خزر طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت كه اغلب قربانیان، نوجوانان و جوانان 10 تا 24 ساله بودند.
دكتر مشیانه حدادی در گفت وگو با ایسنا افزود: در 6 ماهه نخست 87 در گیلان و مازندران، دو استان ساحلی شمال كشور، در مجموع 269 نفر در معرض خطر غرق شدگی قرار داشتند كه از این تعداد، 216 نفر فوت كردند و 53 مورد با موفقیت احیا شدند.
وی، با بیان این كه شمار قربانیان ناشی از غرق شدگی در 6 ماهه نخست 87 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، یادآور شد: بالاترین میزان غرق شدگی در گروه سنی 10 تا 24 سال و سپس 25 تا 44 سال بوده است.
سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث كشور، 87 درصد از قربانیان را مرد و 13 درصد را زن بیان كرد و گفت كه بر پایه گزارش‌های حاصله 76 درصد از آنان، گردشگر و 24 درصد بومی استانهای شمالی بودند.
دكتر حدادی همچنین گفت كه 83 درصد از قربانیان در خارج از طرح سالم سازی دریا جان خود را از دست دادند، اما 17 درصد در محدوده طرح به این سرنوشت دچار شدند.
وی با اشاره به وجود و استقرار حدود 30 پایگاه امدادرسانی در دو استان شمالی كشور برای كمك به گردشگران و كسانی كه در دریا شنا می كنند، یادآور شد: در مناطق دارای طرح سالم سازی، نیروهای پرستار با سیستم مخابراتی بی سیم در محل مستقر بودند تا پس از خارج كردن غرق شدگان از دریا توسط غریق نجات، نسبت به احیا و اعزام آنان اقدام كنند و حاصل این تلاش نجات 53 نفر از طریق احیای موفق بوده است.
دكتر حدادی، با اشاره به پوشش بالای طرح سالم سازی در سواحل شمالی كشور از هموطنان خواست تا برای شنا كردن از محدوده این طرح استفاده كنند

هیچ نظری موجود نیست: