۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

جهان ما در سیاهچاله‌ای متعلق به جهانی دیگر قرار دارد !


یک فیزیکدان با محاسبات جدید خود مدعی شده که جهان ما به این دلیل در حال انبساط است که خود، ‌درون یک سیاهچاله قرار گرفته است. سیاهچاله‌ای که به دنیایی کاملا متفاوت با شناخته‌های ما تعلق دارد.
بهنوش خرم‌روز: در حالی که بسیاری از دانشمندان تلاش می‌کنند انبساط سریع جهان را به انرژی تاریکی نسبت می‌دهند که به نظر می‌رسد همه چیز را پراکنده می‌کند، یکی از استادان دانشگاه ایندیانا فرضیه جدیدی را مطرح کرده است.
بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، نیکودم پوپ‌لاوسکی با استفاده از نسخه اصلاح‌شده معادله نسبیت عمومی انیشتین، ادعا کرده که ما درون یک سیاهچاله قرار گرفته‌ایم که خود این سیاهچاله به دنیای دیگری تعلق دارد. در این فرضیه، سیاهچاله‌ای که ما درون آن قرار گرفته‌ایم مانند یک چشمه در حال جوشش و جهش است. در این فرضیه جدید، چرخش ذرات به حساب می‌آید و با در نظر گرفتن این مولفه، محاسبه پیچش، ‌یعنی بخشی از هندسه بعد چهارم (زمان) امکان‌پذیر می‌شود. همچنین این فرضیه خودش را از شر تکینگی سیاهچاله خلاص کرده که در آن، به نظر می‌رسد ابعاد فضا به سمت صفر میل می‌کند و چگالی ماده و انرژی به سمت بینهایت می‌رود. مدل‌های فیزیکی موجود مانند نظریه نسبیت عمومی و مکانیک کوانتومی تاکنون نتوانسته‌اند توضیحی برای آن ارایه دهند.
بر اساس مطالعه جدید پوپ لاوسکی، بعد چهارم یا همان زمان درون سیاهچاله‌ای که ما در آن قرار گرفته‌ایم، در هر 10 تا 46 ثانیه، به اندازه 1.4 برابر کوچک‌ترین اندازه خود، بزرگ‌تر می‌شود و به همین دلیل هم جهان ما در حال انبساط است. پوپ‌لاوسکی اوائل امسال در مقاله‌ای توضیح داده بود که وقتی غلظت ماده به نسبت خاصی می‌رسد، پیچش با گرانش مقابله می‌کند.
http://khabaronline.ir/news

هیچ نظری موجود نیست: