۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

فروش گران ترین اتومبیل جهان



فراری افسانه ای مدل GTO 250 در حراجی لندن به قیمت ۲۸٫۷ میلیون دلار فروخته شد.و بدین ترتیب گران ترین اتومبیل جهان نام گرفت.این اتومبیل یکی از زیباترین و مشهور ترین اتومبیل های جهان و ساخت کارخانه فراری ایتالیا میباشد.
تنها ۳۹ مدل از این فراری افسانه ای در بین سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ ساخته شد و جالب است بدانید از اتومبیل هایی با این کلاس(اسپرت) بیشتر از ۱۰۰ عدد ساخته نمیشد،همچنین بسیاری از کارشناسان نیز پذیرفته اند که این مدل یکی از بهترین مدل های همیشگی فراری میباشد.قبل از این حراجی همگان بر ارزش ۱۹/۵ میلیون دلاری این اتومبیل اتفاق نظر داشتند که پس از این حراجی،این فراری ارزش واقعی خود را نشان داد
خریدار این فراری یک انگلستانی ناشناس میباشد. او تنها کسی ست که میتواند از این به بعد سوار این فراری افسانه شود و چرخ های آن را به حرکت در آورد.

این اتومبیل با یک موتور ۱۲ سیلندری ۳ لیتری ساخته شده و بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و دارای سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت میباشد.همچنین دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵٫۴ ثانیه میباشد.برخی از مدل های آن نیاز ۴ لیتری بودند.
رکورد قبلی گران ترین اتومبیل جهان متعلق بود به یک فراری مدل California Spyder که در حراجی دوسالانه Ferrari Leggenda e Passione در شهر مارانلو (Maranello) در ایتالیا به قیمت ۱۰/۸ میلیون دلار به یک تولید کننده برنامه های رادیویی و تلویزیونی انگلستانی به نام کریس ایوانس(Chris Evans) فروخته شد.
http://ihome.30sad.com/292.aspx

هیچ نظری موجود نیست: