۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

تعداد ارتباطات تلفن همراه جهان از مرز 5 میلیارد گذشت


جامعه > جهان - در حال حاضر تعداد خطوط تلفن همراه جهان از مرز 5 میلیارد گذشته است. بر اساس گزارش Wireless Intelligence فقط در ظرف 18 ماه گذشته بیش از 1 میلیارد خط تلفن همراه در جهان اضافه شده است.
در بعضی از کشورها حتی ضریب نفوذ تلفن همراه از 100 درصد هم فراتر رفته است، این بدان معناست که در این کشورها بیش از یک خط تلفن همراه به ازای هر انسان وجود دارد.
بن وود یک تحلیل‌گر تلفن همراه در این باره گفت: در حال حاضر تلفن‌های همراه بیش‌ترین محصول مصرفی در جهان هستند.
در سال 1987 که اولین شرکت‌های تلفن همراه در انگلستان تاسیس شدند، پیش‌بینی می‌شد حداکثر 10 هزار تلفن همراه در اختیار مردم قرار گیرد.
اما اکنون تقریبا همه بزرگ‌سالان، کودکان و حتی بعضی از حیوانات خانگی هم دارای تلفن همراه هستند. هر سال بیش از 30 میلیون تلفن همراه در انگلستان فروخته می‌شود.
در سال 2008 تعداد خطوط تلفن همراه از مرز 4 میلیارد گذاشت و پیش‌بینی می‌شود تعداد ارتباطات تلفنی تا سال 2012 به 6 میلیارد برسد.
کشورهای آسیا و اقیانوسیه مانند هند و چین منبع اصلی رشد در جهان به شمار می‌آیند و 47 درصد از ارتباطات جهانی تلفن همراه را تشکیل داده‌اند.
در حال حاضر یک دختر نوجوان مدرسه‌ای در انگلستان، یک کشاورز در روستاهای آفریقا و یک فروشنده ساده در استرالیا و خلاصه تقریبا هر شخصی در هر شغل و هر درآمدی یک تلفن همراه دارد.
از سال 1994 تا کنون نیز بیش از 10 میلیارد گوشی همراه در جهان فروخته شده است که شرکت نوکیا به تنهایی 3.4 میلیارد از این گوشی‌ها را تولید کرده است.
این بدان معناست که در حال حاضر نزدیک به 5 میلیارد گوشی تلفن همراه در کشوها، کمدها یا جاهای دیگر بدون استفاده مانده است.
در کشورهای اروپایی در حال حاضر ضریب نفود تلفن همراه در کشورهای اروپایی به 130 درصد رسیده است. بعضی از افراد حتی دارای چند خط تلفن همراه هستند و آن‌ها را به تلفن‌های خانگی یا اداری تقسیم کرده‌اند.
به همین دلیل نیز بعضی از شرکت‌های سازنده تلفن همراه، گوشی‌هایی را ارائه کرده‌اند که بیش از یک سیم کارت را در خود جای می‌دهند تا به این ترتیب به این نیاز مصرف کنندگان پاسخ دهند.
بی‌بی‌سی ، 10 جولای

هیچ نظری موجود نیست: